مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان:

۳۰ میلیارد جهت ساخت، تکمیل و تجهیز سرویس‌های بهداشتی لرستان هزینه شده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اختصاص ۳۰ میلیارد ریال برای ساخت، تجهیز و تکمیل سرویس‌های بهداشتی سطح استان خبر داد.

عطا حسن‌پور امروز ۲۴ آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در همین راستا و از محل اعتبارات ابلاغی وزارت میراث فرهنگی، یک میلیارد تومان به‌منظور ساخت و نصب تعداد ۱۰۰ تابلوی راهنمای سرویس‌های بهداشتی با مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان و خرید و نصب تجهیزات از جمله شیرآلات، شیلنگ، کاسه توالت ایرانی و فرنگی، لامپ، فن، آینه و ...  ۵۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی تصریح کرد: در خصوص ساخت، تکمیل و تجهیز سرویس‌های بهداشتی استان علاوه بر اعتبار ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، مبلغ ۲ میلیارد تومان از اعتبارات استانی نیز به‌منظور بهسازی، تکمیل و تجهیز سرویس‌های بهداشتی سطح استان هزینه شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان خاطرنشان کرد: در راستای تکمیل و تجهیز کامل سرویس‌های بهداشتی سطح استان مبلغ ۴ میلیارد تومان دیگر نیاز اعتبار نیاز است.

حسن‌پور با اشاره به فعالیت سامانه ۰۹۶۲۹ در خصوص ثبت نارضایتی گردشگران از وضعیت سرویس‌های بهداشتی افزود: در این سامانه تاکنون هیچ‌گونه شکایتی در خصوص سرویس بهداشتی‌های سطح استان ثبت نشده است.

وی اضافه کرد: ۱۸۰ بنر معرفی سامانه ۰۹۶۲۹ نیر چاپ شده که تاکنون تعداد ۱۰۰ بنر در محل سرویس بهداشتی‌های استان نصب شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد یک‌صد تابلو سرویس بهداشتی در سطح استان در دست ساخت و نصب هستند، گفت: ۱۱۸ مورد بازدید با ۲۰۰ ساعت در دو روز کاری توسط تیم‌های اعزامی از سوی بازرس اداره‌کل حراست وزارتخانه صورت گرفته است.

حسن‌پور اظهار کرد: در سطح استان ۸۵ نقطه برای احداث سرویس بهداشتی شناسایی شده و موافقت‌های اداری آن با دستگاه‌های ذی‌ربط نیز اخذ شده که از این تعداد، ۲۸ نقطه که ضرورت بیشتری جهت احداث دارند، شناسایی شده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402082418110
  • خبرنگار : 50176