رئیس کل دادگستری گیلان تاکید کرد

الزام بررسی و حل مشکلات حقوقی و قضایی زندانیان گیلان

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: نیازها و خواسته‌های زندانیان باید شنیده شده و مشکلات حقوقی و قضایی آنان در زندان حل و فصل شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز، ۲۳ آبان ماه  به همراه معاونین و اعضای شورای قضایی استان گیلان از زندان لاکان رشت بازدید کرد و ضمن استماع سخنان زندانیان و تاکید بر حل مشکلات آنان در نشست شورای قضایی استان حضور یافت.

وی با اشاره به حادثه تلخ آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود، افزود: تیم قضایی متشکل از مسئولان ارشد قضایی استان و شهرستان لنگرود از ساعت های اولیه در منطقه حضور یافته و مدیریت صحنه بحران را به بهترین وجه به انجام رساندند.

رئیس کل دادگستری گیلان با تقدیر از زحمات تمامی گروه‌هایی که در این حادثه تلاش کردند، گفت: امید است که پس از این شاهد بروز چنین فجایع تلخی در استان نباشیم.

به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان، رئیس شورای قضایی استان پس از بازدید از زندان لاکان گفت: باید فضایی در زندان‌ها حاکم باشد که زندانی بتواند با اطمینان خاطر با مسئولان زندان ارتباط گرفته و مشکلات خود را مطرح کنند.

صادقی نیارکی با بیان اینکه قاضی ناظر زندان نقش و مسئولیت مهمی در زندان ایفا کرده و باید در گشایش امور زندانیان تلاش کند، افزود: نیازها و خواسته‌های زندانیان باید شنیده شده و مشکلات حقوقی و قضایی آنان در همین مکان حل و فصل شود.

وی تصریح کرد: دادیار ناظر زندان باید ضمن تعامل و ارتباط حسنه با کارکنان اداره زندان‌ها، بر عوامل و مسئولان زندان و همچنین رعایت بهداشت و سلامت زندانیان نظارت و توجه ویژه کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان با تاکید بر توجه به امور تربیتی و اصلاحی زندانیان، تاکید کرد: سخت گیری در بازرسی ورود و خروج زندانیان و ملاقات و خانواده های آنان به نفع زندانیان بوده و در کاهش جمعیت کیفری زندان ها نقش بسزایی دارد.

صادقی نیارکی به تمام دادستان های استان توصیه کرد تا اجرای احکام تغییر کاربری‌ها و قلع و قمع بنا در تغییر کاربری اراضی کشاورزی سریعا اعمال شود و به دادگستری کل گزارش شود.

وی با تاکید بر اجرای سریع قانون حد نگار، تصریح کرد: حدنگاری در دو ماه گذشته سرعت خوبی داشته و باید پرشتاب‌تر از گذشته ادامه یافته و از ظرفیت شورای اداری و فرمانداران شهرستان‌ها در راستای اطلاع رسانی به مردم استفاده شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۳ آبان ۱۴۰۲ / ۲۱:۵۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402082317319
  • خبرنگار :