مدیر کل پزشکی قانونی استان خبر داد

مصدومان نزاع و تصادفات، بیشترین مراجعان پزشکی قانونی هستند

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: طی شش ماه نخست امسال روزانه بیش از ۲۶ مصدوم نزاع در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شده اند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، محمدرضا نورس اظهار کرد: طی شش ماه نخست امسال پنج هزار و ۶۰۵ مصدوم نزاع در استان معاینه شده اند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته پنج هزار و ۲۸۰ نفر بود و بدین ترتیب شاهد رشد شش درصدی نزاع هستیم.

به گفته وی، بررسی ماهانه تعداد مصدومان نزاع نشان داد که خرداد ماه با ۶۳۰ نفر کمترین و مرداد ماه با ۸۵۶ نفر بیشترین تعداد مصدوم نزاع مراجعه کننده به پزشکی قانونی را داشته است.

وی بیان کرد: بررسی آمار شهرستان ها نشان می دهد بیشترین مصدوم نزاع در بجنورد با تعداد دو هزار و ۱۱۰ نفر بود و پس از آن به ترتیب شیروان با یک هزار و ۸۱ نفر، اسفراین با ۹۳۹ نفر، آشخانه با ۵۶۸ نفر، فاروج با ۳۷۲ نفر و جاجرم با ۳۵۴ نفر قرار داشته و شهرستان راز با ۱۸۱ مصدوم معاینه شده، کمترین تعداد را داشته است.

وی افزود: مصدومان نزاع و تصادفات، بیشترین مراجعان پزشکی قانونی هستند و در سال ۱۴۰۱، هفت هزار و ۵۴۱ مصدوم ناشی از نزاع در استان معاینه شده‌اند.

نورس همچنین به مصدومان نزاع توصیه کرد: تا پیش از رفع آثار کبودی و جراحات سطحی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کنند تا پزشک بتواند صدمات ایجاد شده را به طور دقیق بررسی کند و اگر امکان مراجعه به پزشکی قانونی در روزهای ابتدایی بعد حادثه وجود ندارد حتماً با مراجعه به درمانگاه یا بیمارستان و معاینه توسط پزشک، خواستار ثبت کامل صدمات در پرونده‌های بیمارستانی باشند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: لازم است فرد در مراجعه به پزشکی قانونی، محل همه آسیب‌ها و جراحات ایجاد شده را به طور دقیق به پزشک نشان دهد تا صدمات وی در گواهی صادره لحاظ شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402082216179
  • خبرنگار : 50444