علی قاسمپور در گفتوگو با ایسنا با اشاره به اینکه تزریق اتوبوسهای برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی اقدامی کارشناسی و فکر شده نیست، اظهار کرد: قطعا استفاده از اتوبوسهای برقی در کلانشهرهای امروزی نقش به سزایی در کاهش آلودگی هوا، صرفه جویی در سوخت و ... دارد ولی به شرطی که زیرساختهای آن مهیا باشد.
وی ادامه داد: کرج تجربه خوبی در به کارگیری اتوبوسهای برقی ندارد و با این پیشینه آیا درست است شهرداری بدون مصوبه شورای شهر ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه کند؟
وی افزود: با این ۶۰۰ میلیارد تومان قرار است ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی به خطوط کرج اضافه شود ولی این اتوبوسها پاسخگوی چه درصدی از نیاز شهر است و تا چه حد در تسهیل تردد شهروندان نقش دارد؟
قاسمپور گفت: برای اینکه شهروندان کرجی بتوانند به راحتی از مبداء به مقاصد خود جابه جا شوند به ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز داریم، این در حالی است که در حال حاضر تنها ۱۵۰ اتوبوس در سطح شهر فعالیت دارند.
عضو شورای شهر کرج ادامه داد: هر تصمیمی اثراتی دارد و مدیران باید نسبت به وزن تصمیمات خود آگاه باشند و در بحث خرید اتوبوسهای برقی هم باید به این نکته توجه میشد.
وی ابراز کرد: وقتی میشد با همین اعتبار تعداد بیشتری اتوبوس یورو ۵ برای کرجی که امروز با مشکل جدی کمبود اتوبوس مواجه است خریداری کرد، چرا باید صرف این که بگوییم کرج اتوبوس برقی دارد تصمیمی گرفته شود که به ضرر شهروندان تمام میشود؟
وی ادامه داد: در تصمیمگیریها باید نفع شهر و شهروندان در اولویت باشد نه رضایت فردی که شاید در آینده از ما حمایت کند!
این مسئول افزود: توجیه منطقی ندارد قبل از ایجاد زیرساختهای لازم اتوبوسهای برقی خریداری شود، چون ممکن است این اتوبوسها هم به سرنوشت چند دستگاهی که الان در پارکینگ سازمان اتوبوسرانی خاک میخورند دچار شوند.
انتهای پیام