سید جلیل میرعظیمی امروز، ۲۱ آبان ماه در نشست هماهنگی با مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گیلان، با مهم و ارزشمند توصیف کردن فعالیتهای کتاب محور، اظهار کرد: مانوسسازی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با کتاب، از اولویتهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
وی به راهاندازی کتابخانه مدرسه آیتالله سید علی خامنهای روستای پسیخان شهر رشت در هفته ملی کودک سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و از همراهی مسئولان ناحیه یک آموزش و پرورش در این حرکت فرهنگساز سخن گفت.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان این حرکت را فرآیندمحور و مستمر توصیف کرد و افزود: طی هفته کتاب و کتابخوانی سال جاری نیز اهدای کتاب و راهاندازی کتابخانه مدارس در دستور کار قرار دارد.
میرعظیمی از اجرای طرح ملی کانون - مدرسه سخن به میان آورد و درباره اثربخشی اجرای این طرح ملی صحبت کرد و با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته ۱۱ مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری اجرای این طرح را بر عهده اشتهاند، افزود: با همراهی و مشارکت مسئولان آموزش و پرورش و اولیای مدارس، افزایش گستره این طرح ملی را طی سال تحصیلی جاری شاهد خواهیم بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز، با موثر توصیف کردن همنشینی مسئولان فرهنگی و افزایش تعامل و هم گرایی تاکید کرد: این نشستها به ریلگذاری مسیر همگرایی و برادری کمک میکند.
محمدحسین رمضانی به اثربخشی برگزاری این نشستها در «بازشناسی ظرفیتها» و «بهرهگیری از توانمندیهای متقابل» صحبت کرد و افزود: ضروری است برای ترسیم نقشه راه و چشمانداز فعالیتهای مشترک، برنامههای هدفمندی داشته باشیم.
وی به نیازهای آشکار و پنهان مجموعههای فرهنگی اشاره و با خاطرنشان کردن قابلیتهای گسترده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت: لازم است ضمن بازشناسی و بهرهگیری از ظرفیتهای این مجموعه، برای ارایه «سفارش کار فرهنگی» به کانون برنامهریزی کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از لزوم شناسایی هرچه بیشتر نیازهای پنهان مجموعههای آموزش و پرورش سخن گفت و افزود: رشد انسانی و پیشرفت انسانیت، از اهداف نظام آموزشی کشور است و برای رشد انسانی، آشناسازی مخاطبان با ارزشهای انقلاب اسلامی و منویات امامین انقلاب، نیازمند کانون و فعالیتهای خلاقانه این مجموعه هستیم.
وی اضافه کرد: فعالیتهای مبتنی بر «کُنشگری»، نقش به سزایی در پذیرش نسل کودک و نوجوان دارد و فعالیتهای کانون پرورش فکری با تکیه بر این اهداف، برنامهریزی و اجرا میشود.
این مسئول، با تاکید بر ضرورت استفاده از گروههای جهادی در عرصههای فرهنگی و عمرانی، عنوان کرد: بهرهگیری از دانش و تخصص اولیای دانشآموزان مدارس نیز سازنده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان نیز در ادامه، با مهم و اثر بخش توصیف کردن برگزاری این نشستها، به تشریح روند برنامههای این اداره کل پرداخت و به اولویت ها در جهت افتتاح ۲۰ مجموعه آموزشی همزمان با دهه فجر سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و از تلاشهای صورت گرفته در زمینه تعمیر و تجهیز سیستم گرمایشی مدارس سخن گفت.
علی دقیق در تشریح اقدامات این مجموعه، جمعآوری بخاریهای نفتی و گازسور مدارس استان گیلان را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: با همکاری آموزش و پرورش گامهای موثری برداشته شده و گیلان از استانهای پیشتاز در این عرصه است.
مدیرکل نوسازی مدارس گیلان درباره استفاده از تجهیزات مناسب و استاندارد در سیستم گرمایشی مدارس صحبت کرد و با بیان اینکه ادامه یافتن این روند مطلوب، نیازمند سرویس و نگهداری است، افزود: ضرورت دارد برای حفظ و ارتقای این ظرفیتها برنامهریزی کنیم.
وی از اختصاص بودجه برای تعمیر و تجهیز مدارس در سطح استان گفت و از آمادگی این ادارهکل برای دریافت مجوز جهت بهسازی پردیس شهیده بنتالهدی صدر دانشگاه فرهنگیان خبر داد و به اختصاص بودجه برای تجهیز هنرستانها اشاره کرد و خواستار معرفی کارشناسان خبره برای ارایه اطلاعات دقیق جهت تهیه تجهیزات مناسب شد.
ایرج شاکری نیا، رئیس دانشگاه فرهنگیان گیلان نیز با اشاره به نیازهای نرمافزاری و سختافزاری این مجموعه، از همراهی آموزش و پرورش و دیگر مجموعههای فرهنگی برای پیشبرد برنامههای فرهنگی و آموزشی قدردانی کرد.
وی این ارتباط موثر و تنگاتنگ را اثربخش قلمداد کرد و با یادآورد شدن نیازهای دانشگاه فرهنگیان برای جذب نیرو از آموزش و پرورش، گفت: این امر به تقویت حوزههای اداری، آموزشی و پژوهشی کمک میکند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان گیلان پیشبرد طرحهای عمرانی دانشگاه فرهنگیان را نیز دارای اهمیت خواند و با اشاره به اختصاص منابع جهت بهسازی و تجهیز پردیسهای امام علی(ع) و شهیده بنتالهدی صدر پیشنهاد کرد تا امکان صدور مجوز اجرای کارهای عمرانی این پروژهها برای ادارهکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس صادر شود.
انتهای پیام