رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد

رویکرد دانشگاه فنی و حرفه‌ای؛ تربیت دانشجویان براساس نیاز بازار کار

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تربیت دانشجویان براساس نیاز بازار کار را رویکرد این دانشگاه اعلام کرد. 

عرفان خسرویان ظهر امروز ۲۱ آبان ماه در دیدار با استاندار کرمان ایجاد نخستین کنسرسیوم اشتغال را یک کار بزرگ دانست و گفت: کرمان به عنوان پایلوت این طرح است. 

وی کنسرسیوم اشتغال را یک اتفاق برد - برد دانست و بیان کرد: زنجیره‌های پیچیده صنعتی، نیروهای تکنیکی می‌خواهند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در بخش دیگر سخنانش عنوان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای میزبان ۲۰۰ هزار دانشجوی دولتی به صورت حضوری است و تنها دانشگاه نظام آموزش مهارتی دولتی هستیم.

وی از اهمیت کیفیت آموزش‌ سخن به میان آورد و اظهار کرد: اگر دو سال آموزش باکیفیت بدهیم، ۳۰ سال فرد به عنوان متخصص به کشور خدمت‌رسانی می‌کند. 

خسرویان اظهار کرد: دانشگاه‌ها تاکنون عرضه‌محور بوده‌اند و اکنون ما دانشجو را بازارمحور تربیت می‌کنیم تا نیاز بازار کار کشور را تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه خیران ۶۰۰ میلیارد تومان در حوزه فنی و حرفه‌ای سرمایه‌گذاری کرده‌اند، تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان تنها نهادی است که مجوز تایید صلاحیت حرفه‌ای را صادر می‌کند.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این دیدار گفت: کرمان، استان صنعتی است و صنایع معدنی و خودروسازی نیازمند نیروی کار ماهر در این خطه است و برای تربیت نیروی ماهر دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند کمک کند.

وی با اشاره به ظرفیت استان کرمان اظهار کرد: اگر بتوانیم زیرساخت‌های آموزشی لازم را ایجاد کنیم، صنایع بزرگ استان نیز برای جذب نیروی ماهر از این مسیر رغبت پیدا می‌کنند. 

استاندار کرمان ادامه داد: بخش خصوصی بهتر می‌تواند از این ظرفیت(کنسرسیوم اشتغال) استفاده کند زیرا وقت و هزینه برای هدر دادن، ندارد و اگر در تجربه اول موفق باشیم، شرکت‌ها و صنایع نیز از این طرح استقبال خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، امروز ۱۹ تفاهم‌نامه با شرکت‌ها و صنایع استان در قالب کنسرسیوم اشتغال جهت آموزش دانشجویان ماهر موردنیاز این واحدها منعقد شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402082115354
  • خبرنگار : 50189