معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان:

هفت تعاونی مرزنشینی هرمزگان تا پایان سال احیاء می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: با آسیب‌شناسی‌های انجام شده از وضعیت تعاونی‌های مرزنشینی هرمزگان و برنامه‌های تدوین شده، هفت تعاونی مرزنشینی تا پایان سال احیاء می‌شود.

عادل شهرزاد ظهر امروز (بیست و یکم آبان‌ماه)، تقویت ساحل‌نشینان استان هرمزگان را یکی از سیاست‌های اصلی دولت دانست و اظهار کرد: تجربه ۲۰ سال گذشته تعاونی‌های مرزنشینی که فرصتی برای ارتقاء معیشت آن‌ها محسوب می‌شد با چالش‌های مختلف مدیریتی روبرو و از مسیر اصلی خارج شد و به همین جهت اغلب آن‌ها تعطیل شدند.

وی، با ذکر این نکته که باید از تجربیات تلخ گذشته درس بگیریم، عنوان کرد: آسیب‌شناسی‌هایی پیرامون این موضوع انجام شده است و در این راستا ۲ مشکل اساسی تعاونی مرزنشینان در دهه ۸۰ شمسی شناسایی شد. از مهم‌ترین چالش‌هایی که تعاونی‌های مرزنشینی با آن روبرو بودند عدم پرداخت دیون معوقه مالیاتی و بلوکه شدن حساب‌های بانکی آن‌ها بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های استانداری هرمزگان برای حل چالش دیون مالیاتی تعاونی‌های مرزنشینی، تصریح کرد: طی ۲ سال اخیر مطالعات جامعی روی تعاونی مرزنشینان برای ارتقاء شاخص‌های اقتصادی نوار ساحلی توسط استانداری هرمزگان انجام شده است و در این راستا تمام مشکلات تعاونی‌ها بررسی شد و برای هر کدام برنامه‌ریزی لازم نیز انجام شد.

شهرزاد افزود: تعامل خوبی با شورای هماهنگی بانک‌های استان هرمزگان وجود دارد و با رایزنی‌های صورت گرفته با اداره کل امور مالیاتی هرمزگان تمام تلاش خود را برای راه‌اندازی دوباره تعاونی مرزنشینان به کار گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی استاندار هرمزگان مقرر شده است که تا پایان سال جاری، هفت تعاونی که در شاخص‌های مدیریتی نمره قابل قبولی را کسب کرده اند مجددا راه‌اندازی شوند و در سال‌های آینده نیز برای احیاء باقی تعاونی‌های مرز نشینی تلاش شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402082115288
  • خبرنگار : 50635