به گزارش ایسنا، مهدی گلشنی برطرف کردن گرههای ترافیکی، استمرار خدمات حمل و نقلی و افزایش ایمنی معابر را به عنوان اهداف سهگانه ستاد مدیریت بارش برشمرد و افزود: با تشکیل ستاد مدیریت بارش در سال گذشته و حصول نتایج مثبت در سالجاری، برنامهریزی متفاوتی صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه فعالیتهای حوزه حمل و نقل و ترافیک در این ستاد به دو بخش اصلی ستادی و منطقهای تقسیم میشود، اظهار کرد: شناسایی ۸۰۰ نقطه حادثهخیز در سطح شهر و رفع ۶۵ درصد از مشکلات این نقاط توسط مناطق و با همکاری حوزههای خدمات شهری و فنی و عمرانی انجام گرفته است.
مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه ارتقاء و بهبود کیفی و کمّی سرویسرسانی در حوزه اتوبوس و تاکسی را در دستور کار داریم، تصریح کرد: در حوزه اتوبوسرانی، علاوه بر بهسازی و مناسبسازی ۷۰ ایستگاه اتوبوس، مقرر شد تا اتوبوسرانی در ایام بارش با اعزام اتوبوسهای بیشتر به نقاط پُرازدحام، خدمات مؤثرتری به شهروندان ارائه دهد و برای شناسایی ناوگان غیر فعال تاکسیرانی و کنترل و نظارت دقیق و کامل بر تاکسیها نیز تدابیر و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
بنابر اعلام روابط عمومی و امور بینالملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، گلشنی در خاتمه با تأکید بر اینکه اگر رانندگان تاکسی در زمان بارش به شهروندان خدمات حمل و نقلی ارائه ندهند، جریمه غیر نقد خواهند شد، خاطرنشان کرد: در گام نخست، مجوز ورود به محدودههای طرح ترافیک و آلودگی هوا و در گام دوم، کارت سوخت تاکسیهای غیر فعال، لغو میشود.
انتهای پیام