ملاقات روسای نمایندگی‌های کشورهای اسلامی مقیم سوئد با وزیر خارجه این کشور درباره تحولات غزه

روسای نمایندگی‌های کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی مقیم سوئد، از جمله کاردار ایران در این کشور، به منظور تبیین نگرانی‌ها و انتظارهای خود و کشورهای متبوعشان از دولت سوئد درباره تحولات غزه، روز پنجشنبه با توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه این کشور، ملاقات کردند.

به گزارش ایسنا، در این ملاقات، سفیر فلسطین اوضاع انسانی نگران‌کننده در نتیجه حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به غزه را تشریح و خاطرنشان کرد که این حملات نباید حمله به گروه یا منطقه خاص تلقی شود بلکه علیه کلیت فلسطین است. برای حل مشکل فلسطین، باید به حل ریشه‌های آن پرداخت.

در ادامه ملاقات‌کنندگان با بیان جنبه‌های مختلف اقدامات غیر انسانی و غیر قانونی رژیم صهیونیستی و انتقاد از نحوه موضع‌گیری دولت سوئد در قبال تحولات غزه، رای ممتنع این کشور به قطعنامه آتش‌بس در مجمع عمومی را نگران‌کننده و ناامیدکننده دانستند و از کشور سوئد به عنوان کشوری که همواره از عدالت و حقوق بشر صحبت می‌کند خواستند برای توقف درگیری‌ها و نجات جان غیر نظامیان در غزه تلاش و به مطالبه جمعیت عظیمی که طی هفته‌های جاری در شهرهای مهم سوئد برای حمایت از فلسطین به خیابان‌ها می‌آیند توجه کند.

وزیر امور خارجه سوئد نیز در سخنانی ضمن تشریح کمک‌های این کشور به فلسطین تاکید کرد کشورش همواره درصدد تحقق عدالت و صلح است.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۹ آبان ۱۴۰۲ / ۲۳:۵۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402081913881
  • خبرنگار : 71049