نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

اشکالات اجرایی رتبه‌بندی معلمان برطرف شود/ ضرورت تکریم از خیران مدرسه‌ساز

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت اصلاح ایرادات اجرایی طرح رتبه بندی معلمان تاکید کرد.

محمد وحیدی ۱۹ آبان‌ماه در آیین افتتاح پروژه های آموزش و پرورش در بجنورد و دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با حضور وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: اتفاقات مثبتی با اجرای طرح رتبه بندی معلمان رخ داد اما اعتراضاتی به اجرای آن وجود دارد که باید تعیین تکلیف شود.

وی تصریح کرد: اجرای طرح رتبه بندی معلمان سبب شد تا کام معلمان شیرین شود اما مشکلاتی در اجرا وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد تا کام معلمان شیرین بماند و به اعتراضات آنها رسیدگی شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خراسان شمالی به لحاظ شاخص‌های محرومیت، جزو استان‌های محروم کشور است و برای توسعه این استان باید تفاوت ویژه‌ای بین این استان و سایر استان‌ها در تخصیصی اعتبار وجود داشته باشد.

وحیدی با تأکید براینکه توجه به زیرساخت‌های خراسان شمالی در سفر مقام معظم رهبری به استان آغاز شد، تصریح کرد: شهرستان‌های مرزی استان مانند بخشی از شهرستان راز و جرگلان و بخشی از شهرستان مانه، دچار محرومیت بیشتری هستند و باید حمایت ویژه‌تری برای این شهرستان‌ها در نظر گرفته شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دو شهرستان جدیدالتأسیس مانه، بام و صفی آباد استان به لحاظ زیرساختی باید توسعه پیدا کنند که بدون توجه دولت به این شهرستان‌ها، امکان توسعه وجود ندارد.

وحیدی با اشاره به اینکه خیران مدرسه ساز، سربازان فرهنگی هستند، تصریح کرد: در موضوعات مختلفی که پیش آمده و موجب دلگیری خیران مدرسه ساز در استان شده است، باید از آنان دلجویی شود چرا که ارزش کار خیران کمتر از تعلیم و تربیت نیست.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402081913614
  • خبرنگار : 50444