جشنواره تئاتر همدان با معرفی برترین‌ها به ایستگاه پایانی رسید

سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان همدان به میزبانی ملایر ، طی سه روز رقابت نفس گیر با حضور ۱۶ گروه هنری از شهرستان‌های مختلف در قالب هشت نمایش خیابانی و هشت نمایش صحنه‌ای، به کار خود پایان داد و با اعلام برگزیدگان، پرونده این جشنواره بسته شد.

آئین اختتامیه این جشنواره شامگاه پنج‌شنبه ۱۸ آبان ماه، با حضور مسئولین استانی، شهرستانی و جمعی از علاقمندان به هنر تئاتر، در محل مجتمع فرهنگی و هنری ملایر برگزار شد.

دشمن به دنبال ایجاد فضای دوقطبی در کشور است

 نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقوله مهم « انسانیت» در هیچ جای جهان قابل انکار نیست، گفت: این روزها دنیا از جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی قلبش به درد آمده است و تاریخ هرگز این جنایت‌های وحشیانه را فراموش نمیکند.

حجت الاسلام احد آزادیخواه در آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان همدان، افزود: دشمن به دنبال« دوقطبی سازی» در جامعه و بین هنرمندان است و ما نباید اجازه بدهیم این اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان سرمایه این کشور هستند و باید برای مقتدرانه بمانند و برای ساختن تلاش کنند، اظهار کرد: باید هنرمندان را با همه وجود حفظ کنیم، از سوی دیگر هنرمندان باید گلایه‌های خود را به طور منطقی بیان کنند و نسبت به کشور خود عرق و علاقه نشان بدهند.

آزادی‌خواه با تاکید بر اینکه ما قدر هنرمندان پیشکسوت را به خوبی می‌دانیم، هنرمندان میراث معنوی کشور هستند و باید آنها را حفظ کنیم، تصریح کرد: فعالان این عرصه باید مراقب توطئه‌های دشمنان باشند.

نماینده مردم ملایر با بیان اینکه در اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان همدان یک آفرینش هنری در ملایر خلق شد، افزود: «هنردوستی» خودش یک هنر است و جا دارد در این جشنواره از حمایت‌های بی دریغ شهردار هنردوست ملایر تقدیر شود.

«تئاتر» یکی از تاثیرگذارترین هنرهای موجود به شمار می‌رود

 فرماندار ملایر نیز با بیان اینکه یکی از موثرترین هنرها در عرصه جامعه تئاتر است، گفت: در صحنه تئاتر،، کمترین فاصله بین هنرمند و مخاطب وجود دارد و این هنر فاخر می‌تواند بزرگترین معارف بشری را در قالب کمتری کلمات به مخاطب منتقل کند.

سلمان اسماعیلی با تاکید بر اینکه هنرمندان باید از پتانسیل هنری خود برای ساختن ایرانی متحد بهره ببرند، افزود: امروز  «مدال فرهنگی» بر سینه ملایر می‌درخشد و به آن افتخار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در ملایر جشنواره ها و رویدادهای زیادی در طول سال  برگزار می شود ، گفت: در راستای برگزاری مراسم مختلف فرهنگی هنری در سطح شهرستان اقدامات خوبی رقم خورده است، و البته راه‌های نرفته زیادی پیش روی ماست.

این مقام مسئول به جایگاه صنایع دستی مبل منبت، فرش، مرواربافی ، محصولات کشاورزی و دریافت سند جیاس از سازمان جهانی فائو و جایگاه شاخص تئاتر ملایر در سطح استان همدان و کشور اشاره کرد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه ما یکی از متمدن‌ترین نقاط عالم به شمار می‌رویم ،افزود: استان همدان مظهر ظهور و بروز بسیاری از هنرها فرهنگ و تمدن بشری بوده است.

وی از بانیان و مجریان و برگزارکنندگان این جشنواره تقدیر کرد و افزود : از دیرباز یک استعداد خدادادی و ذوق سرشار هنری در بین چهره‌های شاخص فرهنگی ملایر وجود داشته است و برگزاری این جشنواره تجربه موفقی برای ملایر بود .

رعایت عدالت فرهنگی و هنری در سطح استان

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم  تمرکزدایی برنامه‌های فرهنگی و هنری از مرکز استان‌هاست، افزود: در همین راستا به دنبال «اجرای عدالت فرهنگی و هنری» در سطح شهرستان‌ها هستیم.

مسعود ویژه خاطرنشان کرد: به همین منظور در طول سال و به فراخور حال، رویدادهای فرهنگی و هنری را در شهرستان‌ها و حتی روستاهای دارای پتانسیل برگزار می‌کنیم.

وی به پرونده درخشان ملایر در حوزه نمایش تئاتر اشاره کرد و از میزبانی خوب ملایری‌ها در این در بزرگترین رخداد فرهنگی هنری استان همدان تقدیر کرد.

ویژه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور، موفق شدیم «روز ملی همدان» را در تقویم ثبت کنیم که این مهم  قطعاً سرآغاز تحول بزرگ فرهنگی هنری در سطح استان همدان به شمار می‌رود.


این مقام مسئول با بیان اینکه ثبت روز ملی همدان، نقطه عطفی برای اهالی فرهنگ و هنر است و باید هفته همدان را با حضور تمامی اهالی فرهنگ و هنر  از سال آینده جشن بگیریم، از برگزاری دو رخداد ملی و بین‌المللی در آینده نزدیک در ملایر خبر داد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد در اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه کنگره ملی آیت الله فاضلیان از سال آینده در ملایر برگزار می‌شود، گفت: در حال رایزنی برای برگزاری یک رویداد بین‌المللی بزرگ در شهرستان ملایر توسط اهالی فرهنگ و هنر ملایر هستیم

باید سبد فرهنگی هنری خوبی برای مردم تعریف شود

در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با بیان اینکه امسال تعداد نمایش ها نسبت به دوره های گذشته،  دو برابر شده بود و هشت گروه خیابانی به جشنواره اضافه شدند، افزود: تلاش کردیم به بهترین نحو و فراتر از توان خودمان این رویداد را در شهرستان برگزار کنیم.

فرشاد کشاورزیان اظهار کرد: سبد فرهنگی شهرستان نیاز به این جشنواره داشت و شور نشاط خوبی برای شهر ایجاد کرد، تلاش می شود در سایر بخش های هنری همچون موسیقی و نویسندگی و انجمن های ادبی در خدمت مردم باشیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از ماموریت‌های ما تعریف سبد فرهنگی هنری خوب و ارزشمند برای مردم است، افزود: در برگزاری مطلوب این جشنواره ارگان‌ها و نهادهای شهرستان دست به دست یکدیگر دارند تا رخدادی ماندگار رقم بخورد.

کشاورزیان از حمایت‌های همه جانبه و پای کار بودن مجید فرجی شهردار ملایر، اعضای شورای شهر، فرمانداری، اداره اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، اصحاب رسانه ، شرکت گاز و سایر نهادها تقدیر کرد.

گفتنی است ؛ تجلیل از شهردار ملایر به دلیل حمایت در برگزاری جشنواره سی و پنجم، تجلیل از خانواده هنرمند فقید نهاوندی«روح الله صالحی» از برنامه‌های جنبی در آیین اختتامیه جشنواره بود.
انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۸ آبان ۱۴۰۲ / ۲۲:۱۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402081813504
  • خبرنگار : 50038