جایگاه اختصاصی مطالعه نابینایان در حرم شاهچراغ(ع) افتتاح شد

طی مراسمی با حضور جمعی از روشندلان، دو مکان اختصاصی دعا و مطالعه کتب ادعیه خط بریل برای نابینایان در رواق دارالعباده حرم شاهچراغ(ع) افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، مراسم افتتاح مکان‌های اختصاصی برای قرائت دعا و مطالعه کتب ادعیه زیارتی با خط بریل ویژه نابینایان امروز، ۱۸ آبان‌ماه با حضور جمعی از روشندلان و فعالان حوزه توانمندسازی در رواق دارالعباده حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

این مراسم با قرائت اذن دخول برای زیارت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع)، با نوای دانش‌آموز نابینا محمدمهدی کهندل از روی کتاب بریل زیارتنامه حضرت احمدبن‌موسی(ع) و حرکت دسته‌جمعی روشن‌دلان و مسئولان مربوطه، به سوی روضه‌ منوره و زیارت ضریح مطهر این امامزاده جلیل القدر همراه بود.

پس از حضور مهمانان در رواق دارالعباده و قرائت قرآن بریل توسط ذاکری قاری روشن دل، مراسم با سخنرانی شایسته‌نیا مدیر موسسه نابینایان توانگران کارآفرین و سپس دکتر هوشیار مدیرکل بهزیستی استان فارس ادامه یافت.

مهدی محسنی، سرپرست معاونت علمی، آموزشی و پژوهشی آستان مقدس شاهچراغ(ع) در این مراسم در سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمانان، برنامه‌های حرم مطهر برای مناسب‌سازی خدمات و فضا و امکانات این بارگاه منور، برای جامعه‌ توان‌خواهان را تشریح کرد.

در ادامه ضمن رونمایی از دو مکان ویژه زیارتی نابینایان در رواق دارالعباده مجهز به میز و قفسه کتاب و کتاب‌های بریل زیارتی و ادعیه، از چند تن از حافظان نابینای قرآن کریم تقدیر و به رسم یادبود هدایایی متبرک حرم مطهر به نابینایان شرکت کننده در مراسم اهدا شد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۹:۲۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402081813448
  • خبرنگار : 50649