معاون استاندار قزوین:

صادرات در استان قزوین باید تقویت شود

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: امر صادرات در استان قزوین باید تقویت شود، چراکه بیش از ۸۰ درصد تولیدات قزوین توسط بسترها و گمرک های دیگر صادر می‌شود. 

علی رحمانی روز پنجشنبه ۱۸ آبان در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل صمت استان قزوین، با بیان اینکه تعاملات اداره کل صمت و شرکت شهرک‌ها در ادامه مسیر باید به قوت سنوات گذشته ادامه دار باشد، اظهار کرد: توسعه استان نیازمند حمایت از صنعت است و چنانچه چرخ صنعت در استان پویا باشد؛ می‌توانیم به سمت تحقق آرمان‌ها و همچنین منویات مقام معظم رهبری ازجمله تحقق شعار سال پیش برویم. 

معاون اقتصادی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان قزوین کمتر از یک درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده با این حال این استان، اولین یا دومین استان در جذب سرمایه و سرمایه‌گذار در کشور است. 

وی با بیان اینکه در سال جاری سرمایه‌گذاری ‌های خارجی چشمگیری در حوزه صنعت داشتیم، افزود: سیاست ما درخصوص حوزه صنعت سیاست حمایتی است. استان قزوین در حوزه صنعت حرفی برای گفتن دارد و در حوزه جذب سرمایه‌گذار به مراتبی رسیده که خودش سرمایه‌گذار را انتخاب می‌کند.

این مسئول ادامه داد: همانطور که پیشتر اعلام کردم، توافقات و تعاملات خوبی در حوزه صنعت وجود دارد که سبب پیشرفت این حوزه شده است. بهره‌برداری از عملکرد اداره کل صمت، به عنوان یکی از بازوان اجرایی استانداری از اولویت‌های استان است. 

وی بیان کرد: استان قزوین، یکی از قطب‌های کشاورزی است اما به واسطه تلاش‌های صنعت این استان، امروز قزوین را تحت عنوان یک استان صنعتی می‌شناسند و صنایع بزرگ و مادر در این خطه فعال هستند.

رحمانی تصریح کرد: یکی دیگر از خصوصیاتی که صنعت در استان قزوین دارد این است که بخش خصوصی آن غالب است و ارتباط خوب صنعت با بخش‌های مختلف از جمله فرهنگ، سبب شده تا زنجیره‌های ارزش در استان قزوین ارتقا یابد.

وی ادامه داد: رسالت قزوین در حوزه صنعت یک رسالت ملی است. قطعه‌سازان خودرو، تولیدکنندگان شوینده، کاشی و سرامیک و شیشه از جمله صنایع مادری هستند در استان قزوین، اقدام به تولید ملی می‌کنند. 

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: باید در ادامه مسیر به دنبال تکمیل صنایع و نوسازی تکنولوژی‌های مربوط به آن باشیم و خوشبختانه سیاست‌ها در این زمینه معقول است. 

وی بیان کرد: باید بحث صادرات را در استان قزوین، عملی‌تر کنیم. متأسفانه بستر صادرات در استان قزوین کمی ضعیف است چراکه نزدیک ۸۰ درصد تولیدات قزوین از بسترها و گمرک‌های دیگر صادر می‌شوند.

رحمانی بیان کرد: فرایند بهره‌برداری از دهکده لجستیک و منطقه اقتصادی تاکستان را باید با قوت هرچه بیشتر پیش ببریم و از مدیر جدید انتظار داریم براساس این اولویت‌ها، نواقص حوزه صنعت را تکمیل کنند.

وی در پایان به درآمدهای مالیاتی استان، اشاره کرد و افزود: شرایط خوبی را در این زمینه فراهم کرده‌ایم. خیلی از صنایع در استان مشکل تأمین ارز دارند که باید حل شود، همچنین لازم است زمان ترخیص کالا در گمرک‌ها کوتاه شود.

انتهای پیام 

  • پنجشنبه/ ۱۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402081813375
  • خبرنگار : 50560