پوستر طرح ملی «نذر خدمت» هلال احمر رونمایی شد

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: همزمان با زمان آغاز اجرای طرح ملی «نذر خدمت» جمعیت هلال‌احمر در نیمه دوم آبان ماه جاری، از پوستر تبلیغاتی و اطلاع رسانی این طرح رونمایی شد.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر؛ وحید سلیمی اظهار کرد: این طرح ملی با اهداف مختلف و متنوع محرومیت زدایی، خدمات زیست محیطی و آب رسانی، خدمات سلامت محور و آموزش و توانمندسازی مردم ساکن در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور و با تاکید بر مناطق متاثر از تغییرات اقلیمی و خشکسالی اجرا خواهد شد.

سلیمی‌ بیان کرد: این طرح در طی پنج سال گذشته با عنوان نذر آب اجرا شد اما در دوره ششم با افزوده شدن دیگر خدمات داوطلبانه و بشردوستانه، عنوان آن به طرح نذر خدمت تغییر کرد و مقرر شد از نیمه آبان‌ماه جاری عملیات اجرایی طرح ارتقا یافته نذر آب در قالب طرح «نذر خدمت» آغاز شود.

وی در خصوص جزئیات طرح نذر خدمت گفت: رویکردهای برنامه نذر خدمت شامل خدمات زیست محیطی و آب‌رسانی، خدمات سلامت محور، محرومیت‌زدایی و آموزش و توانمندسازی است که در رویکرد «خدمات زیست محیطی و آب‌رسانی»، تأمین آب شرب پایدار و سالم، تأمین آب کشاورزی با سیستم‌های آبرسانی نوین و ترمیم شبکه‌های داخلی آب منازل و معابر در دستور کار است.

رئیس سازمان داوطلبان ادامه داد: در بخش «خدمات سلامت محور»، پایش و غربالگری بیماری‌های شایع در منطقه، ارائه خدمات تشخیص و ارجاع، ارائه خدمات توانبخشی و ارائه خدمات دارویی، بهداشتی و درمانی رایگان به ساکنین و اهالی مناطق کمتر برخوردار پیش بینی و برنامه‌ریزی شده است.

سلیمی اضافه کرد: در رویکرد «محرومیت زدایی» تهیه اقلام مورد نیاز برای کارآفرینی و اشتغال‌زایی جامعه هدف بر اساس نیازسنجی قبلی، کمک به برندسازی، بازاریابی و فروش محصولات تولیدی در منطقه و ایجاد بستر مناسب برای ارتباط پایدار استارتاپ‌ها با ظرفیت‌های تولیدی در جامعه هدف در دستور کار قرار دارد.

وی توضیح داد: در بخش «آموزش و توانمندسازی» نیز آموزش الگوهای کشت جایگزین و استفاده از سیستم‌های آبرسانی نوین، آموزش راهکارهای تاب‌آوری در مواجهه با تغییرات اقلیمی‌ با تأکید بر خشکسالی، آموزش بهداشت باروری، آموزش خودمراقبتی بهداشتی کودکان و والدین، آموزش آشنایی کودکان و نوجوانان با اهداف نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر، برگزاری دوره‌های مهارتی با هماهنگی سازمان فنی و حرفه‌ای به منظور ارتقای اشتغال ساکنین و توانمندسازی افراد کمتر برخوردار با آموزش تولید صنایع دستی اجرا می‌شود.

سلیمی‌توضیح داد: اعزام تیم‌های اجرایی به منطقه و ارائه خدمات زیست محیطی، بهداشتی، حمایتی و آموزشی و نیز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در قالب کاروان سلامت با حضور مدیران ستادی جمعیت هلال احمر در مناطق مد نظر نیز دیگر اقدامات اجرایی این طرح خواهد بود.

رئیس سازمان داوطلبان در پایان گفت: عموم هموطنان و خیرین و حامیان می‌توانند از طریق شماره حساب ۹۹۹۹۹ پست بانک و شماره کارت ۶۲۷۷۶۰۷۰۰۱۹۹۹۹۹۹ و یا با شماره گیری کد دستوری #۱۱۲*۷۸۰* در این طرح ملی و عام المنفعه مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1402081813346
  • خبرنگار :