رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی در آیین افتتاح ستاد ملی صبر (صلح، بخشایش، رضایت) که با حضور شهردار تبریز، شهرداران مناطق و مدیران حقوقی شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: شوراهای حل اختلاف کشور با تکیه بر منشا قرآنی و روایی در زمان مدیریت آیتالله شاهرودی و با هدف سازش و حل اختلافات در جهت کاهش پروندههای قضایی در ۱۸ آبان ۱۳۷۹ تشکیل شد.
موسی خلیل اللهی با بیان اینکه شورای حل اختلاف برای افزایش تاثیرگذاری اقدام به راهاندازی واحدهایی در صنوف مختلف کرده است، افزود: تمرکز بر تخصصی کردن شوراهای حل اختلاف منجر به افزایش آمار سازش از ۱۵ به ۴۵ درصد در استان شده است.
وی هدف ستاد ملی صبر را گسترش صلح و سازش خواند و عنوان کرد: تشکیل ستاد صلح در شهرداریها و دستگاه تعلیم و تربیت در کاهش پروندههای قضایی و حل اختلافات موثر بوده و رضایتمندی عمومی را افزایش داده است.
وی با بیان اینکه تلاش داریم از جایگاه و تخصص نیروهای شهرداری در جهت صلح و سازش استفاده کنیم، تشریح کرد: اشاعه صلح و سازش هدفگذاری اصلی ستاد ملی صبر است و در این مسیر از توان تخصصی و حقوقی نیروی انسانی شاغل در مجموعه ها استفاده میشود.
معاون قضایی رئیسکل و سرپرست معاونت توسعه حل اختلاف آذربایجان شرقی نیز در این آیین اذعان کرد: رویکرد تشکیلات قضایی استفاده از ظرفیتهای غیرقضایی در حل اختلافات است و تأسیس ستاد ملی صبر در مجموعه شورای حل اختلاف استان منجر به استفاده بهینه از ظرفیت کارکنان حقوقی نهادها برای کاهش اختلافات شده است.
حسین قربانی با بیان اینکه ستاد ملی صبر شهرداری تبریز در مرکز و چند منطقه دیگر تاسیس می شود، اضافه کرد: تشکیل این ستاد موجب اطلاع رسانی مستقیم مسائل به شورای حل اختلاف مستقر در مناطق شده و باعث کاهش بروکراسی و شکایات میشود.
یعقوب هوشیار شهردار تبریز نیز در این جلسه از تلاشها و حمایت رییسکل دادگستری استان از حوزه مدیریت شهری قدردانی کرد.
در پایان این برنامه احکام ستاد ملی صبر در شهرداری مرکز به یعقوب هوشیار شهردار تبریز، موسی زارعی در منطقه ۱۰، اصغر آدیبیگ در منطقه ۷، اکبر پورخردمند در منطقه ۵، هادی مقدم زاده در منطقه ۴، علی قاسمی در منطقه ۳، موسی علیپور زنوزی در منطقه ۲ و همچنین علیرضا داستان مدیرکل حقوقی و اجراییات شهرداری تبریز به نمایندگی از مناطق ۶، ۸ و ۹ شهرداری تبریز صادر شد.
درخواست شهروندان در میز خدمت شهرداری با جدیت پیگیری میشود
شهردار تبریز با تاکید بر پیگیری درخواست شهروندان در میز خدمت شهرداری اظهار کرد: اهتمام مدیریت شهری تدوین برنامههای بلندمدت و کوتاهمدت و اجرای پروژههای عمرانی بر اساس مطالبات شهروندان است که با برپایی میز خدمت در مناطق دهگانه مصمم به احصا و حل مشکلات شهروندان هستیم.
یعقوب هوشیار در جریان برپایی میز خدمت در مسجد الزهرا (س) خیابان حجتی که با حضور عضو شورای اسلامی شهر و شهردار منطقه ۴ تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه درخواست شهروندان در میز خدمت با جدیت پیگیری میشود، تاکید کرد: از شنبه پیشرو به مدت یک هفته، طرح ضربتی ترافیکی، خدماتی و عمرانی برای رفع مشکلات اهالی اجرا شود.
شهردار تبریز، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار منطقه ۴ در نشستی گرم و صمیمی با شهروندان ضمن شنیدن درخواست شهروندان حاضر، راهکارها و دستورات لازم را صادر کرد.
درخواستها و مشکلاتی همچون تعریض پیادهروها، آسفالت معابر، خطکشی و ایمنسازی، جمعآوری سدمعبر، احداث فرهنگسرا و ساماندهی قبرستان عمو زینالدین از جمله مسائل مطرح شده توسط اهالی محله حجتی بود که در این خصوص مباحثی مطرح و موارد بررسی شد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ملاقات مردمی در محل مساجد با حضور شهردار تبریز، اعضای شورای شهر و شهرداران مناطق به منظور بررسی و رسیدگی به مشکلات شهروندان مناطق و محلات مختلف تبریز در قالب سلسله نشستها و دیدارهای موسوم به "میز خدمت" برگزار میشود.
انتهای پیام