حجتالاسلام علی نوریجانی شب گذشته (۱۶ آبانماه) در کارگاه یک روزه مدیران عصر رسانه با اشاره به اینکه دوره چهارم سواد که به نام "قدرت ایجاد تغییر" نامیده میشود دارای زیر مجموعههای فراوانی از جمله موضوعاتی چون سواد رسانهای که نیاز روشنگری است، افزود: با توجه به اهمیت این موضوعات، امروز با عقد تفاهمنامه همکاری با اتاق بازرگانی زنجان موضوعاتی از جمله این اهداف را پیگیری خواهیم کرد.
رئیس فدراسیون باشگاههای یونسکوـ ایران ادامه داد: کمیسیون ملی یونسکو زبان گویای کشورها در صحن این سازمان است و اگر به وظیفه خود به خوبی عمل کند حرف ملتها در این جمع جهانی به گوش دنیا میرسد.
وی با اشاره به ارائه تعاریف مختلف یونسکو از سواد، تصریح کرد: اگر بتوانیم تعاریفی دقیق از سواد رابطه، مفاهمه با دیگران، سواد صبر و ... ارائه و ترویج دهیم، میتوان از اختلافات جلوگیری کرد و در صورت بروز اختلاف احتمالی به سوی حل و فصل آن رفت. تلاش باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانهای یونسکوـ ایران آموزش سواد مفاهمه به جامعه است.
رئیس اتاق بازرگانی زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه برنامههای اتاق بازرگانی زنجان در راستای توانمندسازی و ایجاد ارتباط دو سویه اقتصاد و رسانه مطابق برنامهریزی انجام شده در حال پیگیری است، گفت: این دوره آموزشی نیز در ادامه سلسله برنامههای اتاق در بخش آموزشی ویژه اصحاب رسانه و فعالان این حوزه برگزار میشود.
صمد یوسفیاصل با اشاره به اینکه سعی در ایجاد ارتباط پایدار و بیشتر اقتصاد و رسانه از سوی اتاق بازرگانی زنجان پیگیری میشود، خاطرنشان کرد: سواد رسانهای از اهمیت بالایی برخوردار است و از اینرو در همه بخشها نیازمند افزایش سطح سواد رسانهای خود هستیم.
انتهای پیام