اعتراض دیپلمات‌های آمریکا در نامه لو رفته به سیاست بایدن در قبال رژیم صهیونیستی

کارکنان وزارت خارجه آمریکا در نامه‌ای غیررسمی خشم خود را نسبت به سیاست‌های جو بایدن در امور خاورمیانه ابراز کردند.

به گزارش ایسنا، کارکنان وزارت خارجه آمریکا در نامه‌ای غیررسمی که رصد نشریه پولیتیکو رسیده از سیاست‌های بایدن در مواجه با درگیری حماس و رژیم صهیونیستی ابراز کردند.

در این نامه آمده است که آمریکا باید به طور عمومی به انتقاد از رژیم صهیونیستی بپردازد.

این نامه نشانگر کاهش اعتماد دیپلمات‌های آمریکایی به رویکرد بایدن در قبال بحران خاورمیانه است.

پولیتیکو به نقل از چندین تن از کارکنان وزارت خارجه آمریکا گزارش داده که این نامه غیررسمی بیانگر عقاید اکثریت دیپلمات‌های پایین‌رده ‌و میان‌رده است.

پولیتیکو نوشت که اگر این اختلافات داخلی گسترش یابد، کار دولت بایدن در اتخاذ سیاست در منطقه سخت‌تر خواهد شد.

در این نامه دو درخواست مطرح شده است. اولین درخواست حمایت آمریکا از آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی و دیگری ایجاد تعادل در پیام‌های خصوصی و عمومی آمریکا به رژیم صهیونیستی است.

دیپلمات‌های آمریکایی از دولت بایدن خواسته‌اند تا به طور عمومی از ترفندهای نظامی رژیم صهیونیستی و رفتارهای این رژیم با فلسطینی‌ها ـ که واشنگتن اغلب آن‌ها محرمانه نگه‌ می‌دارد ـ انتقاد کند.

در این نامه آمده است که تفاوت در پیام‌های خصوصی و عمومی آمریکا «باعث افزایش این عقیده در منطقه می‌شود که آمریکا یک بازیگر جانبدار و فریبکار است که در بهترین حالت باعث عدم پیشرفت و در بدترین حالت باعث لطمه زدن به منافع جهانی آمریکا می‌شود».

در این نامه از دولت بایدن خواسته شده تا عدم پیروی رژیم صهیونیستی از نرم‌های بین‌المللی، تسخیر اراضی توسط این رژیم و اعمال زور غیرضروری علیه فلسطینیان را محکوم کند.
به نوشته نشریه پولیتیکو، این نامه غیررسمی «محرمانه نبوده اما حساس می‌باشد».

مشخص نیست که چند نفر این نامه را امضا کرده‌اند و یا کی این نامه به «خط اختلاف» وزارت خارجه آمریکا ارائه شده است.

وزارت خارجه آمریکا حاضر به اظهارنظر درباره این نامه غیررسمی نشده است.

درگیری‌ها در غزه در پی عملیات غافلگیرانه و گسترده «طوفان الاقصی» توسط حماس علیه مواضع رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر (۱۵مهر) آغاز شد.

به گفته مقاومت فلسطین، این حمله در پی تعدی به حریم مسجدالاقصی و خشونت فزاینده شهرک‌نشینان صهیونیست علیه مردم فلسطین انجام گرفت.

از آن پس، رژیم صهیونیستی نوار غزه را هدف بمباران‌های متعدد خود قرار داده و با قطع آب، برق و گاز این منطقه آن را در محاصره انسانی قرار داده است.

در پی تلاش‌های دیپلماتیک بین‌المللی، چند روز پیش، برخی از کمک‌های انسانی از مرز رفح به این منطقه راه یافت.

رژیم صهیونیستی در این درگیری با بمباران ساختمان‌های غیرنظامی، مسجد، دانشگاه، کلیسا، بیمارستان و ساختمان‌های مسکونی، همچنین با استفاده از تسلیحات ممنوعه، از جمله بمب‌هایی که در آن فسفر سفید به کار رفته، مرتکب جنایات جنگی متعددی شده است.

تخریب کامل برخی مناطق و آواره شدن مردم غزه از اثرات حملات رژیم صهیونیستی و جان باختن نزدیک به ۱۰ هزار نفر از غیرنظامیان این منطقه بوده است.

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۲۳:۲۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402081511372
  • خبرنگار : 71621