رییس فدراسیون تیراندازی اعلام کرد:

تجهیزات قدیمی است و فشنگ‌ها استاندارد نیست/ تیراندازی مربی خارجی می‌آورد؟

رییس فدراسیون تیراندازی در خصوص احتمال حضور مربی خارجی در تیم‌ملی تیراندازی توضیح داد.

به گزارش ایسنا، مرتضی قربانی در خصوص عملکرد تیراندازان در بازی‌های آسیایی و قول‌ مدال‌هایی که کادر فنی و مسئولان فدراسیون داده بودند، اظهار کذئ: تیراندازی با فوتبال، والیبال، تنیس روی میز، قایقرانی و...فرق دارد؛ تیراندازی ورزشی خاص، ظریف و تخصصی است و تا کسی نیاید متوجه نمی‌شود که این رشته چه شرایطی دارد.

وی افزود: یک تیرانداز بعد از حدود هفت تا هشت سال تمرین مداوم به رکوردی می‌رسد که وارد تیم ملی شود. تجهیزات ما قدیمی است و فشنگ‌های ما نیز استاندارد نیست. همچنین از طرفی وقتی به مصاف سایر رقبا می‌رویم باید بتوانیم با آن‌ها رقابت کنیم و وقتی امکانات جوابگو نباشد، مشکل پیش می‌آید. ما هیچ‌گونه کم و کسری برای تیم ملی نگذاشتیم و از هر نظر در خدمت آن‌ها (ملی‌پوشان) بودیم.

رییس فدراسیون تیراندازی با بیان اینکه در هانگژو تیراندازان ما ساعت۵:۳۰ بیدار می‌شدند و ساعت هفت به سمت محل برگزاری مسابقات راه می افتادند، ‌ خاطرنشان کرد: ورزشکاران ما ۱.۵ ساعت در مسیر بودند، یک ساعت هم به کنترل سلاح مربوط می‌شود و ۳.۵ تا 4 ساعت وقت ورزشکار ما گرفته می‌شد و نشاط صبح خود را از دست می‌داد. این در حالی است که ورزشکاران چین، هند و کره‌جنوبی با آب و هوای آن‌جا آشنا بودند و ما دور از امکانات بودیم و همه این‌ها باعث شد تا قولی که در مورد مدال دادیم محقق نشود.

علاقه ملی‌پوشان به کار با مربی خارجی

قربانی در خصوص عملکرد کادر فنی، عنوان کرد: ورزشکاران ما باید از مربی اطاعت کنند، مربیان هم تا جایی که در توان داشتند زحمت کشیدند ولی متاسفانه یک‌ روحیه حاکم شده که مربی خارجی را به مربی ایرانی ترجیح می‌دهند. نصر اصفهانی و دیگر مربیان ما تجربه گران بهایی دارند و هیچ چیز کمتر از مربیان خارجی ندارند ولی بچه‌های ما چون عرق استفاده از مربی خارجی را دارند از مربی داخلی آن طور که باید استفاده نمی‌کنند.

رئیس فدراسیون تیراندازی در پاسخ به این سوال که اگر کمیته فنی تصمیم دیگری بگیرد چه خواهید کرد، گفت: اگر مربی خوب که استانداردها را اعمال کند بیاید، استفاده می‌کنیم ولی مربیان خارجی آنقدر گران هستند که ۱۰ تا ۱۵ برابر مربیان ایرانی دریافت می‌کنند و مربیان داخلی کارسازتر هستند. مربی خارجی مگر معجزه می‌کند؟ همه مربیان ما به‌روز هستند و اگر کمیته فنی نظر بدهد به آن احترام می‌گذاریم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1402081511366
  • خبرنگار : 71469