معاون اداره‌کل میراث فرهنگی استان خبر داد:

فعالیت ۲ تشکل تخصصی حوزه گردشگری در لرستان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از فعالیت دو انجمن تخصصی مردم‌نهاد در حوزه گردشگری استان خبر داد.

حجت‌اله عباسیان امروز ۱۴ آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تشکل حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان و جامعه حرفه‌ای مراکز اقامتی استان در حوزه گردشگری استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به نقش مهم سازمان‌های مردم‌نهاد در توسعه صنعت گردشگری تصریح کرد: بر اساس بخشنامه ابلاغی از سوی وزارتخانه، این اداره‌کل طی سال‌های اخیر، بخشی از امور اجرایی خدمات مسافرتی و گردشگری استان را به تشکل‌ها واگذار کرده و بر اساس همکاری، مشارکت و استفاده از ظرفیت این سازمان‌ها، اقدام کرده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان خاطرنشان کرد: همچنین در سال جاری در راستای توانمندسازی هرچه بیشتر این سازمان‌ها، دوره‌های آموزش کوتاه‌مدت گردشگری شامل راهنمایان فرهنگی، مدیران دفاتر خدمات گردشگری و طبیعت‌گردی در سه‌ماهه نخست سال جاری برای یکصد نفر از علاقه‌مندان و فعالان این حوزه، برگزار شده است.

عباسیان ادامه داد: همچنین در راستای توانمندسازی و تعامل با سازمان‌های مردم‌نهاد، آزمون جامع گردشگری ویژه این گروه‌ها، خردادماه امسال برگزار شد.

وی اضافه کرد: این اداره‌کل در راستای توانمندسازی جوامع محلی نیز دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت برای انگیزه‌بخشی برای استفاده مؤثر و مطلوب از ظرفیت‌های محلی گردشگری و بلدهای محلی با همکاری اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان را برگزار کرده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402081410207
  • خبرنگار : 50176