یک مسئول در اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان:

میانگین پوشش اینترنت در روستاهای بالای بیست خانوار استان زنجان حدود ۹۵ درصد است

رئیس اداره نظارت بر خدمات ارتباطی و رادیویی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: میانگین پوشش اینترنت در روستاهای بالای بیست خانوار استان زنجان حدود ۹۵ درصد بوده و در کل استان ایجاد بیش از ۳۰ سایت در دست اقدام است.

سعید بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عدم آنتن‌دهی موبایل و اینترنت در برخی از روستاهای استان، اظهار کرد: حدود ۹۹ درصد از روستاهای بالای بیست خانوار استان زنجان از لحاظ آنتن‌دهی تلفن همراه برای مکالمه تحت پوشش یکی از اپراتورهای ایرانسل یا همراه اول هستند.

وی افزود: از لحاظ آنتن‌دهی اینترنت روستاهایی وجود دارد که به دلیل نداشتن سایت در گذشته فاقد اینترنت هستند که این روستاها در برنامه USO مطرح شده و بخشی در دست اقدام و اجرا است. همچنین آن روستاهایی که نقص پوشش داشتند نیز بررسی شده و در برنامه‌های آینده اقدامات لازم انجام خواهدشد.

این مسئول تصریح کرد: میانگین پوشش اینترنت در روستاهای بالای بیست خانوار حدود ۹۵ درصد است، در کل استان بیش از ۳۰ سایت در دست اقدام است که با اتمام این پروژه‌ها اکثر روستاها تحت پوشش اینترنت قرار خواهند گرفت.

بابایی ادامه داد: پوشش اینترنتی حدود ۱۲۴ روستای بالای بیست خانوار در دست اقدام است که از این تعداد از ابتدای دولت سیزدهم سایت ۴۵ روستا راه‌اندازی شده و نزدیک به ۵۶ روستا نیز در دست اقدام است. همچنین طبق قول وزارتخانه تا آخر امسال اقدامات ۱۲۴ روستا اجرا شده و از اینترنت بهره‌مند خواهند شد.

رئیس اداره نظارت بر خدمات ارتباطی و رادیویی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر برنامه‌ای از سوی وزارتخانه برای روستاهای زیر بیست خانوار اعلام نشده است، خاطرنشان کرد: درخصوص شهرستان طارم نیز اقدامات مربوط به حدود ۱۵ روستا در دست اقدام است که سایت ۶ روستا راه‌اندازی و ۹ روستا در دست اقدام یا بررسی است. همچنین یک سری از روستاهای شهرستان طارم نیز پوشش ناقصی از اینترنت دارند که بررسی شده‌اند تا در ابلاغ‌های آینده اقدامات آن‌ها نیز انجام شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402081410088
  • خبرنگار : 50295