به گزارش ایسنا، جعفر شربیانی، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر در واکنش به گزارش رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص سفر تیم مدیریت شهری پایتخت به چین، گفت: نظام تأمین مالی چنین پروژههایی بین شهر بزرگ چین و کلانشهری همچون تهران متفاوت است؛ بارها در شورا مطرح شده که دولت باید در حوزه تأمین مالی اداره شهر تهران به عنوان پایتخت نقش آفرینی کند و اگر قرار است هزینهها از شهرداری و نظام درآمدی آن باشد، ناچار است مثل دوره های قبل به سمت درآمدهای ناپایدار برود.
مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه با بیان اینکه علاوه بر موتورهای کاربراتوری هنوز در سطح شهر تهران موتورهای دو زمانه داریم، گفت: این موتورها علاوه بر بنزین، روغن نیز استفاده میکنند که بسیار بر آلودگی هوا اثرگذار است.
همچنین ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در چین شاهد حکومتی دارای انضباط آهنین و نظامی هستیم و هیچ بخشی سلیقهای عمل نمیکند؛ از سویی دیگر از بین راهکارهایی که برای رفع مشکل آلودگی هوا در چین اعمال میشود، تنها می توانیم ایجاد زمینه برای دوچرخه سواری و تشویق مردم به استفاده از این وسیله را دنبال کنیم.
وی افزود: ما نقش تعیین کنندهای در دیگر بخشها نداریم و تنها مطالبه گر هستیم؛ تصمیم گیری در اختیار دولت است. اتفاقاتی که در چین می افتد با اداره دولت است و بودجه و صنعت حمل و نقل و قدرت تصمیم گیری را دولت در اختیار دارد. تا دولت پای کار نیاید و عزم و اراده در دولت و سایر قوای بالادستی نباشد نمیتوانیم اتفاقاتی که در چین افتاده را در ایران و تهران رقم بزنیم.
در ادامه این جلسه نرجس سلیمانی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه امیدواریم سریعتر شاهد محقق شدن قراردادها باشیم، گفت: شیب مناسبی در کاهش مشکلات حوزه حمل و نقل رو زمینی شاهد نبودیم و امیدواریم بنابر وعدههای شهردار تهران تا بهمن ماه این موضوع محقق شود. در حملونقل زیرزمینی نیز تا آبانماه سال آینده به گفته مدیران شهری، یک رام قطار وارد متروی تهران خواهد شد.
همچنین مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورا نیز در ادامه یادآور شد: بخشی از مسائل نیاز به اصلاح فرهنگی دارد و از سویی دیگر باید به سرعت دستاوردها را محقق کنیم؛ ما مأمور به وظیفه بودیم و امیدواریم بتوانیم زیرساختهایی را برای مردم و آیندگان ایجاد کنیم و لازم است که این سفر از منظر قراردادها و پارادایمها مورد نقد قرار گیرد و امیدواریم کمیسیون عمران و حملونقل موارد را دنبال کند و اگر قرار است صنعتی بومی سازی و وسیلهای وارد شود با کمترین مشکلی همراه باشد.
انتهای پیام