استاندار گیلان:

کشتی های رو-رو آماده سوت قطار رشت - کاسپین باشند

استاندار گیلان، از اداره کل بنادر خواست کشتی‌های رو-رو و کامیون‌بر و کانتینر بر و یخچال دار و... را فراهم کند و گفت: وقتی صدای سوت قطار در انزلی شنیده شد، باید ظرفیت بنادر ما افزایش پیدا کرده باشد.

اسدالله عباسی امروز، ۱۳ آبان ماه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی و شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان گیلان، با تاکید بر لزوم هموار کردن مسیر صادرات و حمایت از فعالان اقتصادی، اظهار کرد: باید به سرمایه گذاران امید دهیم و به تولیدکنندگان بخش کشاورزی و صنعت کمک کنیم تا ظرفیت های استان شکوفا نشود.

وی با اشاره به اهمیت نیمه دوم سال در بخش توسعه صادرات، افزود: محصولات کشاورزی و باغی استان به ویژه کیوی آماده صادرات است؛ همچنین باید روند ترانزیت کالا از گمرکات استان سرعت بگیرد ودر این راستا راحت ترین و ارزان ترین مسیرها انتخاب شود.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم ایجاد زنجیره ارزش در بخش کشاورزی استان، عنوان کرد: این زنجیره از مزرعه تا بازار ادامه دارد و شامل سردخانه و سورتینگ و بسته بندی و صنایع تبدیلی می شود.

عباسی با بیان اینکه گمرکات در صورت لزوم سه شیفته کار کنند تا روزانه کامیون های بیشتری از مرز بگذرند، گفت: با افتتاح پل جدید مرزی در آستارا عمده مشکل تردد کامیون ها حل می شود؛ البته باید تردد روان صورت بگیرد و لذا ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و گمرک هماهنگی های لازم را انجام دهند.

وی کشتیرانی را یکی از ظرفیت های بزرگ گیلان دانست و اضافه کرد: گیلان سه بندر بزرگ دارد و به زودی شاهد افتتاح خط ریلی رشت - کاسپین خواهیم بود و لذا کشتیرانی ما باید پاسخگوی کریدور شمال - جنوب باشد.

استاندار گیلان از اداره کل بنادر خواست کشتی های رو-رو و کامیون بر و کانتینر بر و یخچال دار و... را برای صادرات محصولات کشاورزی فراهم کند و گفت: وقتی صدای سوت قطار در انزلی شنیده شد، باید ظرفیت بنادر ما افزایش پیدا کرده باشد.

وی با اشاره به اهمیت شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، ادامه داد: اتاق بازرگانی و اتحادیه ها و اتاق اصناف ظرفیت رونق کسب و کار و تجارت استان و کشور هستند و باید از این ظرفیت برای صادرات استفاده کنیم. در این راستا آماده رفع مشکلات تجار و بازرگانان به ویژه در بخش ارز هستیم.

عباسی با بیان اینکه اگرچه حجم صادرات استان افزایش یافته، اما ارزش ارزی صادرات نیز باید افزایش داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید رشد اقتصادی استان را به افق ۱۴۱۴ آمایش سرزمینی برسانیم و میزان صادرات و ارزآوری را مشخص کنیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۹:۵۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402081309545
  • خبرنگار : 50040