به گزارش ایسنا، دکتر حوریه محمدی در نشست دو روزه مدیران مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش دانشکدهها و بیمارستانهای آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ مرکز EDO در دانشکدهها و بیمارستانهای آموزشی و حدود ۷۰ مرکز EDC در دانشگاههای علوم پزشکی کشور وجود دارند، اظهار کرد: در این نشست جمعی از خبرگان حضور دارند تا با همافزایی و استفاده از تجارب مشترک، ارائه مشاورههای فردی و تقویت تعاملات و شبکهسازی بتوانند به عنوان بازوهای اجرایی در رصد، پایش و حل مشکلات دانشگاهها مؤثر باشند.
رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی بیان کرد: بحث چارت سازمانی و نداشتن جایگاه قانونی، مهمترین چالش مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش است که باعث کاهش انگیزه اعضای هیات علمی شده است، بنابراین باید ساختار سازمانی این مراکز ساماندهی و شرح وظایف آنها بازنگری شود.
وی بر حمایت و تقویت کمیتههای دانشجویی در مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش، تاکید کرد و افزود: پیگیری بحث تشکیل کمیته دانشجویی، بررسی فرایندهای دانشجویی و تعامل دو سویه با دبیرخانههای تخصصی آموزشی و همچنین ایجاد کمیته تکنولوژیها و فناوریهای نوین آموزشی از جمله برنامههای عملیاتی در دست اقدام است.
به نقل اروابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر محمدی با اشاره به تغییرات ایجاد شده در بحث داوری بیست و پنجمین همایش آموزش پزشکی و پانزدهمین جشنواره شهید مطهری از داوری فرایندهای دانشپژوهی جشنواره شهید مطهری سال ۱۴۰۳ خبر داد.
انتهای پیام