فراخوان ارسال مقاله به همایش ملی «محیط زیست، انرژی و منابع طبیعی»

دوازدهمین همایش ملی «محیط زیست، انرژی و منابع طبیعی» با همکاری پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی و مرکز بین‌المللی همایش‌ها و سمینارهای توسعه پایدار علوم جهان اسلام ۲۰ اسفندماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

دوازدهمین همایش ملی «محیط زیست، انرژی و منابع طبیعی» با همکاری پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی و مرکز بین‌المللی همایش‌ها و سمینارهای توسعه پایدار علوم جهان اسلام برگزار خواهد شد.

محورهای این همایش دربرگیرنده «محیط زیست» و «انرژی» با رویکرد پایداری می‌باشد که تأکید بر مباحثی همچون مصرف انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در کاهش چالش‌های تغییرات اقلیمی است.

موضوعات محور محیط زیست انسانی شامل «مدیریت، برنامه ریزی و آموزش محیط زیست»، «اقتصاد، حقوق، اخلاق و فرهنگ محیط زیست»، «گردشگری، ارزیابی و آمایش سرزمین»، «آلودگی‌ها(آب،خاک،هوا،صوت) و تغییرات اقلیمی»، «استاندارسازی، سیستم‌های مدیریتی، ایمنی، بهداشت و محیط زیست»، «مدیریت، طراحی و برنامه ریزی شهری»، «مدیریت پسماند و بازیافت»، «مهندسی آب و فاضلاب»، «روش‌ها و رویکردهای نوین و پایدار در حوزه محیط زیست انسانی» می‌شود.

همچنین «تنوع زیستی، حفاظت از زیستگاه‌ها و مناطق حفاظت شده»، «زمین شناسی زیست محیطی»، «جغرافیا و برنامه ریزی(طبیعی، شهری، روستایی، گردشگری)»، «مدیریت پایدار جنگل و مرتع و ذخایر ژنتیکی»، «مدیریت بحران(سیل، زلزله، آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع، طوفان و گرد و غبار)»، «مدیریت اکوتوریسم و توسعه پایدار»، «سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی(GIS)»، «مدیریت و حفاظت از پستاندارن و آبزیان دریایی»، «روش‌ها و رویکردهای نوین و پایدار در حوزه محیط زیست طبیعی» از موضوعات محور محیط زیست طبیعی است.

در این همایش سعی شده یافته‌های علمی در خصوص مهم‌ترین موضوعات روز دنیا از جمله تغییرات اقلیمی و چالش‌های مربوط به منابع آب و اثرات آنها بر محیط‌های طبیعی توسط متخصصان و محققان ارائه شود تا افق‌های نو در حل مشکلات محیط زیستی به روی تصمیم گیران باز شود.

آخرین مهلت ارسال مقالات به دوازدهمین همایش ملی «محیط زیست، انرژی و منابع طبیعی» ۲۰ دی‌ماه سال‌جاری بوده و همایش بعد از داوری آثار ۲۰ اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به تارنمای همایش به آدرس www.enconf.ir/fa مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402081108093
  • خبرنگار : 50042