دادستان جدید مرکز هرمزگان:

دریا باید برای قاچاقچیان سوخت جهنم شود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان گفت: با کمک برادران مرزبانی، دریا باید برای قاچاقچیان سوخت به جهنم تبدیل شود.

عارف اکبری صبح امروز (یازدهم آبان‌ماه) در آئین تودیع و معارفه دادستان بندرعباس که در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران هرمزگان برگزار شد، ضمن بیان تسلیت شهادت خونبار کودکان و زنان فلسطینی، اظهار کرد: دادستانی بندرعباس آمادگی کامل برای اجرای دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های صادره از مرکز کشور و دستگاه‌های بالا دستی را دارد.

وی، قانونمندی و برخورد جدی با قانون‌گریزی را اولویت مهم خود در دادستانی بندرعباس دانست و عنوان کرد: تامین امنیت پایدار اقتصادی، امنیت پایدار اجتماعی و امنیت پایدار فرهنگی مرهون قانون‌مندی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان بیان کرد: در نقطه مقابل قانونمندی که باعث تامین امنیت در سطوح مختلف جامعه می‌شود، قانون‌گریزی است که ناهنجاری‌های اقتصادی و فرهنگی در جامعه می‌کند.

اکبری، با ذکر این نکته که مسئولان هرمزگان باید تمکین به قانون و پرهیز از قانون‌گریزی را در اولویت رفتاری خود قرار دهند، مطرح کرد: قاچاق سوخت در حال حاضر علاوه بر اینکه سرمایه ملی را به تاراج می‌برد به یک معضل اجتماعی نیز تبدیل شده که بخش اعظمی از این موضوع ناشی از ترک فعل نهادها و سازمان‌های متولی است.

وی، با ذکر این نکته که برای مقابله با قاچاق سوخت باید ۲ موضوع به سرعت پیگیری شود، افزود: سامانه هوشمندی برای و نظارت بر توزیع سوخت باید در جایگاه‌های سوخت نصب و راه‌اندازی شود. از طرفی نیروهای مرزبانی باید دریا را برای قاچاقچیان به جهنم تبدیل کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان اظهار کرد: اگر دریا برای قاچاقچیان نا امن شود هیچ چالش سنگینی در خشکی ایجاد نمی‌شود به همین جهت دریا باید به صورت جدی و مطلق برای قاچاقچیان سوخت ناامن شود.

اکبری، با اشاره به اهمیت موضوع تکریم ارباب رجوع، تشریح کرد: مهم‌ترین نوع تکریم ارباب رجوع کاهش مراجعات عمومی به دستگاه قضایی است و نباید روند رسیدگی به پرونده‌ها و ارائه خدمات طولانی شود.

وی، با اشاره به برخورد قاطع با قانون‌گریزی و ترک فعل مدیران، عنوان کرد: ترک فعل، فرار مالیاتی، بی‌حجابی و بدحجابی مصداق دقیق قانون‌گریزی است. دستگاه‌های مربوطه از همین الان برنامه‌ریزی لازم را برای پیشگیری از بروز تخلفات انجام دهند تا خدای ناکرده شاهد بروز چالش‌هایی در این زمینه نباشیم.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402081108086
  • خبرنگار : 50635