رایزنی سفیران‌ ایران و مصر در کویت درباره بحران غزه

سفیران جمهوری اسلامی ایران و مصر طی دیداری در محل سفارت مصر در کویت آخرین تحولات بحران غزه و مقاومت دلیرانه ملت فلسطین را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش ایسنا ، محمد توتونچی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت ضمن تبیین مواضع و نگاه جمهوری اسلامی نسبت به مسأله فلسطین گفت : حق تعیین سرنوشت و احترام به حقوق بنیادین مردم تحت اشغال جزو قواعد بین المللی است که در منشور ملل متحد به رسمیت شناخته شده است ولی امروزه ساکنان بومی فلسطین گریبانگیر جنایت ، نسل کشی و تحقیر رژیم اشغالگر است .

وی افزود: مقاومت ملت فلسطین در برابر اشغالگری در پی نقض فاحش حقوق بشر و هتک حرمت نخستین قبله مسلمانان یک دفاع مشروع و قانونی در برابر ظلم و تجاوز است .

اسامه شلتوت سفیر مصر در کویت نیز جنایات رژیم اشغالگر را در نسل کشی و قتل عام مردم غزه را محکوم و تاکید کرد : مردم فلسطین در سال های ۱۹۴۸ و ۱۹۶۷ شهر و دیار خود را ترک کرده و تسلیم تهدید دژخیمان صهیونیستی شدند. ولی امروز با عزم راسخ درصدد مبارزه و پایداری هستند.

سفیر مصر که به همراه معاون و رئیس بخش سیاسی سفارت در جلسه حضور داشت با تجلیل از تمدن کهن ایران گفت : جهان عرب و به خصوص ملت مصر علاقه فراوانی به ادبیات فارسی دارند و به همین دلیل آثار بزرگان ادبیات فارسی در قاهره ترجمه و به زیور طبع آراسته شده است .

نامبرده نوه شیخ محمود شلتوت معروف به امام الاکبر ، رئیس پیشین  دانشگاه الازهر و از موسسین دار التقریب مذاهب اسلامی است که تعبّد به فقه شیعه اثنی عشری را همچون عمل به فقه مذاهب چهارگانه اهل سنت مجاز دانست و از احکام فقهی شیعه دفاع کرد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1402081107975
  • خبرنگار : 71038