سلطانیه میزبان جشنواره گردشگری کشاورزی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه از برپایی نمایشگاه محصولات زراعی، باغی و دامی در این شهرستان تاریخی خبر داد.

پروانه عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نمایشگاه محصولات زراعی، دامی و باغی در سلطانیه به مدت ۳ روز از ساعت صبح ۱۰ تا عصر ۱۸ در سالن ورزشی ۹ دی سپاه ناحیه شهرستان سلطانیه برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در این رویداد با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان نیز آشنا می‌شوند. 

وی با اشاره به مهم‌ترین اهداف این جشنواره، متذکر شد: این جشنواره باهدف رونق اقتصاد بومی و محلی، اشتغال‌زایی با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های بوم‌گردی و معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی منطقه برگزار می‌شود. 

این مسئول ادامه داد: هدف از اجرای این رویداد عرضه و نمایش محصولات باغی، زراعی و دامی بدون واسطه، نشست سرمایه‌گذاران، خبرگان کشاورزی، شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشجویان و فعالان حوزه کشاورزی و در نهایت آموزش و نمایش ادوات کشاورزی است.

عسگری با تاکید بر ضرورت توجه به مقوله گردشگری در روستاها، بیان کرد: توسعه گردشگری کشاورزی در مناطقی که دارای پتانسیل لازم برای توسعه گردشگری را دارند، یکی از راهبردهایی است که برای تقویت نواحی روستایی مطرح شده است.

به گزارش ایسنا، شهرستان سلطانیه یکی از قطب‌های تولید محصولات زراعی، باغی و دامی استان است که در تولید و عرضه محصولاتی نظیر سیب، ذرت‌علوفه‌ای، سیب‌زمینی و لوبیا با کمترین سطح بیشترین میزان تولید را داشته باشد و اکثر کشاورزان آن از کشاورزان نمونه استان هستند.

در  شهرستان سلطانیه ۵۷ هزار و ۲۱۱ هکتار اراضی قابل کشت وجود دارد که ۳۹ هزار هکتار مختص کشت دیم، ۱۸ هزار هکتار به زراعت آبی و ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار به باغات اختصاص دارد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۱ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402081107902
  • خبرنگار : 50163