ماندگاری زائر در مشهد با ایجاد خلاقیت‌های نوآورانه

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد گفت: باید ایده‌های جدید و خلاقیت‌های نوآورانه را به گونه‌ای مهیا کنیم تا ماندگاری زائر و تعدد سفر را به مشهد افزایش دهیم و آن‌ها را به داشته‌ها و ظرفیت‌های خود آگاه‌تر کنیم.

امیر رمضانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص رویداد خلاقانه بازاریابی و تبلیغات گسترده، اظهار کرد: شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد به عنوان یکی از اهداف خاص خود قصد دارد با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که شهرداری مشهد در اختیار دارد خدماتی را برای زائران و گردشگران احصاء کرده و سپس برای افرادی که می‌توانند در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری به این ظرفیت‌ها کمک کنند، زمینه توسعه زیرساختی و بهره‌برداری آن‌ها را تسهیل و مجدد آن‌ها را احیا کند تا به خدمت تمامی زائران نیز درآید.

وی افزود: هدف از کمپین خلاقیت، بازاریابی نقاطی است که در این حوزه وجود دارد، شاید حلقه‌های مفقوده‌ای وجود دارند که باید از ظرفیت‌های افراد نخبه و دارای تجربه و تخصص استفاده کنیم تا در این حوزه به عنوان یک فکر نو و خلاقانه بتوانند رویکردهای ما را براساس داشته‌هایی که در اختیار داریم در مباحث سیاسی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی جلو ببرند.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد تصریح کرد: این کمپین به ما کمک می‌کند تا ایده‌های جدید و خلاقیت‌های نوآورانه را به گونه‌ای مهیا کنیم تا ماندگاری زائر و تعدد سفر را به مشهد افزایش دهیم و آن‌ها را به داشته‌ها و ظرفیت‌های خود آگاه‌تر کنیم.

وی در خصوص اینکه این رویداد تاکنون چه مراحلی را طی کرده است، عنوان کرد: اولین رویدادی که ما در این حوزه برگزار کردیم انتخاب دو بوستان طبیعی و موضوعی است که یکی از آن‌ها «منطقه نمونه ملی گردشگری» دارای ظرفیت بالای طبیعت، زیست‌محیطی و تاریخی است. بوستان دیگر نیز «باغ مشهد» نام دارد که در آن بسترهایی آماده شده و ما از افراد مختلف درخواست کردیم تا در حوزه خلاقیت و بازاریابی ایده‌هایی را در این خصوص ارائه دهند.

رمضانی بیان کرد: در مرحله ابتدایی ۲۰۰ ایده به ما ارائه شده که بین آن‌ها داوری انجام شده است. علیرضا یونچی به عنوان یکی از داورهای این کمپین کمک‌هایی را به ما ارائه و آیتم‌ها و معیارهایی را در خصوص تبلیغات بازرگانی به ما اعلام کردند که توانستیم به ۴۷ مورد دست پیدا کنیم. در نهایت به ۳ ایده خلاقانه دست پیدا کردیم که معیارهای اصلی ما را مشخص کردند و ما توانستیم این ایده‌ها را به سمت اجرایی کردن پیش ببریم.

وی اضافه کرد: اما علاقه داریم شهروندان در حوزه ایده‌های شهری از محله‌ها و مکان‌هایی در مشهد که تاکنون شناسانده نشدند و یا دارای ظرفیت‌های گردشگری هستند، ایده‌های خود را به ما منتقل کنند تا این ایده‌ها با نام خود آن‌ها به ثبت برسد.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد اظهار کرد: با توجه به اینکه موضوع ما روی بحث تبلیغات و نوع بازاریابی در این دو بوستان ذکر شده بود، بسیاری از این ایده‌پردازان با واژه بازاریابی و تبلیغات آگاهی نداشتند و یا برخی از زیرساخت‌ها در حوزه فناورانه هنوز کامل و شناخته شده نیست؛ ما در بازاریابی به سمت‌وسویی رفتیم که علاوه بر بحث‌های تبلیغات بصری به سمت گردشگری ذهنی، تصویری، گردشگری و روایت‌گری نیز گام برداریم.

رمضانی ادامه داد: امیدوارم در بحث‌ مستندسازی‌هایی که در آینده خواهیم داشت و آن هم برگرفته از این ایده‌هاست، بتوانیم فضایی را مهیا کنیم تا به سمت‌وسوی مستندسازی فیزیکی و یا حضوری برویم تا این جاذبه‌ها را به علاقه‌مندان معرفی کنیم.  

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402080906658
  • خبرنگار : 50081