رئیس دیوان عالی کشور مطرح کرد

امکان حضور وکلا و اساتید حقوق در برخی جلسات هیات عمومی دیوان عالی کشور

رئیس دیوان عالی کشور گفت: در حال فراهم کردن امکان حضور وکلا و اساتید حقوق در برخی جلسات هیات عمومی دیوان عالی کشور هستیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور،  حجت الاسلام و المسلمین منتظری در دیدار با اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز ضمن تبریک به مناسبت انتخاب رئیس جدید کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: قوه قضاییه دو بال توانمند دارد که یکی وکالت و دیگری کارشناسی است و هرچه ارتباط این دو نهاد با قوه قضاییه بیشتر باشد به نفع مردم و قوه قضاییه و کانون‌ها است.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه افزود: وکیل باید توانمند باشد و وقتی می‌خواهد دفاع کند بداند چگونه باید دفاع کند. صرف داشتن مدرک حقوقی برای دادن پروانه وکالت کافی نیست و دادن مجوز رسمی به کسی که توان وکالت ندارد درست نیست. وقتی می‌خواهیم مجوز رسمی به کسی بدهیم باید حداقل‌ها را داشته باشد.

 منتظری با اشاره به لزوم رعایت شأن وکلا گفت:  باید برای وکلا حرمت قائل باشیم و در حال فراهم کردن امکان حضور وکلا و اساتید حقوق در برخی جلسات هیات عمومی دیوان عالی کشور هستیم.

در این دیدار حسین طالع رئیس کانون وکلای مرکز، انتصاب حجت الاسلام منتظری را به ریاست دیوان عالی کشور تبریک گفت و ضمن تشریح چالش‌ های نهاد وکالت با ابراز امیدواری نسبت‌ به ارتقاء سطح همکاری و ارتباط دستگاه قضایی با وکلا و نهاد وکالت، خواستار تسهیل تردد وکلا در دیوان عالی کشور و بررسی راهکارهای ارتباط موثر و مستمر شد.

در ادامه سهیل نظری و فرشاد فارسانی نواب رئیس کانون و بهنام حبیب‌زاده مؤمن عضو هیأت‌ مدیره کانون به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1402080906582
  • خبرنگار :

برچسب‌ها