عابدین خرّم روز دوشنبه در شورای آموزش و پروش آذربایجان شرقی با حضور وزیر آموزش و پرورش افزود: با انتخاب مدیرکل آموزش و پرورش، مدیریت این نهاد در استان پس از دو سال به یک ثبات رسیده است، در دو سال گذشته یکی از آثار منفی عدم ثبات مدیریتی، اخلال در تشکیل شورای آموزش و پرورش بود که به طبع آن نمیتوانستیم اولویتها، برنامهریزیها و آینده نگریهای دستگاه تعلیم و تربیت در آذربایجان شرقی را سامان بدهیم.
وی ادامه داد: آنچه که ما به عنوان مهمترین رسالت برای پشتیبانی از مجموعه آموزش و پرورش داریم، نگرش و رویکرد مسئولین به این مساله است.
نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی به جایگاه والای معلم تاکید کرد و اظهار کرد: جایگاه معلم باید توسط مردم، نخبگان و گروههای مرجع جامعه احیاء شود که امیدواریم این امر مهم در این دوره سرعت بیشتری به خود گرفته و معلم به جایگاه برتر خود برسد، ما نیز در آذربایجان شرقی این مساله مهم را برای خود فرض میدانیم.
خرّم بر لزوم کمک همه دستگاههای استان به آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: ما اعتبارات، ظرفیتها و منابع خوبی در دست داریم، اما در جاهایی هزینه میشود که دارای اولویت پایینی میباشد، اما آموزش و پرورش نقطهای است که این تمرکز باید در آن ایجاد شود.
وی یادآوری کرد: برطرف کردن نقصهای سخت افزاری از قبیل مکان و ساخت مدارس و قدر شناسی از خیرینی که در این حوزه یاری میرسانند، امر مهمی است به طوری که در آذربایجان شرقی بیشترین توجه ما به خیرینی بوده که در این حوزه فعال بوده اند و این کار باید یکی از اولویتهای شورای آموزش و پرورش باشد.
رئیس شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور بیان کرد: سفرهای رئیس جمهور برکات بیشماری در توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استانها دارد و یک تحولات مبنایی و اساسی ایجاد میکند، اما در بخشهایی که مسئولیت تامین بخشی از منابع آموزش و پرورش یا ساخت مدارس را وزارتهای دیگری همچون نفت و صمت تعهد میکنند، کارها لنگ میزند و نباید مشمول مرور زمان شود که امیدواریم این موضوع با طرح در هیات دولت سرعت بیشتری به خود بگیرد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، یادآوری کرد: در جریان جلب مشارکتهای عمومی، توجه به آموزش و پرورش سهم عمدهای دارد و مناطق محروم در این موضوع از اولویتهای ما میباشد.
انتهای پیام