به گزارش ایسنا، شهردار منطقه ۷ در گزارش خود از آثار و نتایج اجرای طرح TOD در آن منطقه، گفت: افزایش استفاده از سیستمهای انبوهبر حمل و نقل همگانی، رشد قابل توجه درخواست نوسازی بافتهای مسکونی و مدیریت بهینه پارکینگ در محدوده اجرای طرح از مهمترین اثرات این طرح از زمان اجرای آن است.
در این جلسه، با توجه به اهمیت بالای اجرای طرح TOD در کاهش مسائل و مشکلات ترافیک شهری و ضرورت تسریع در فرآیند انجام مطالعات این طرح در منطقه ۷ به منظور تسری آن به سایر مناطق، مقرر شد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، هماهنگیهای لازم را برای برگزاری جلسات مشترک هماندیشی فیمابین معاونان حمل و نقل و ترافیک و معاونان معماری و شهرسازی مناطق 22 گانه انجام دهد.
چگونگی توسعه پیادهراهها و محیطهای گشتگاهی در مناطق ۲۲ گانه از دیگر مباحث مطروحه در جلسه مذکور بود که که در این راستا، مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران، ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص سیاستهای کلان مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک، ضرورت استفاده از مُدهای حمل و نقل پاک و انسانمدار و توسعه زیرساختهای ترافیک پیاده همچون پیادهراهها و گشتگاهها را از جمله مصادیق این رویکرد برشمرد.
بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بینالملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهدی گلشنی از معاونتهای حمل و نقل و ترافیک مناطق ۲۲ گانه خواست تا در خصوص فراهم آوردن شرایط اجرای پروژههای پیادهراهی در سال آتی، پیشبینی اعتبارات لازم را به نحو احسن انجام دهند و در ادامه، تعدادی از معاونان مناطق، گزارشی از اقدامات اجرایی صورت گرفته طی شش ماه اول سال جاری در منطقه خود، مهمترین مسائل و مشکلات و معضلات موجود در خصوص عملیاتی شدن پروژهای اجرایی و همچنین امور آموزشی را توضیح دادند که مدیر کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق، راهکارهای لازم را در این خصوص ارائه کرد.
انتهای پیام