آرش حسن‌پور: تولید فیلم کوتاه بصورت مستقل ناممکن است

آرش حسن‌پور گفت: ساخت و تولید فیلم کوتاه در شرایط اقتصادی امروز بصورت مستقل امری سخت و تقریبا ناممکن بوده و نیازمند حمایت ارگان های مرتبط می باشد، اما به نظر وی این حمایت‌ها بر اساس توانایی افراد و شایسته سالاری صورت نمی پذیرد.

کارگردان فیلم کوتاه «تشک» از سال گذشته پس از موفقیت در جشنواره فیلم رشد پخش فیلمش در فستیوال های بین المللی را آغاز کرد واثرش به تازگی از فستیوال زیروپلاس روسیه که به صورت تخصصی در حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارد، جایزه ویژه بهترین فیلم از نگاه هیئت داوران را از آن خود کرده است. 


حسن‌پور در گپ کوتاهی که با ایسنا داشت اذعان کرد: با توجه به این که «تشک» موفقیت هایی در جشنواره‌های تخصصی کودک و نوجوان داشته است، در کمال تعجب در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان حتی به بخش رقابتی راه نیافته است. 


او معتقد است: ساخت و تولید فیلم کوتاه در شرایط اقتصادی امروز بصورت مستقل امری سخت و تقریبا ناممکن بوده و نیازمند حمایت ارگان‌های مرتبط می‌باشد، اما به نظر وی این حمایت‌ها بر اساس توانایی افراد و شایسته سالاری صورت نمی‌پذیرد؛ بطوریکه حمایت تولید تنها شامل حال آثاری با محتوای خاص می‌شود و از طرف دیگر نهادهای برگزار کننده جشنواره‌ها نیز تمرکز و توجهشان به سمت تولیدات خودشان است.


آرش حسن‌پور در پایان اظهار کرد که با توجه به تمامی مشکلات و موانع پیش رو برای رسیدن به اهدافش در کنار حرفه دستیاری کارگردان و برنامه ریزی به ساختن فیلم های کوتاه ادامه خواهد داد.

آرش حسن پور فارغ التحصیل رشته کارگردانی، از سال ۱۳۸۵ تاکنون به عنوان دستیار اول کارگردان و برنامه ریز در کنار کارگردانانی چون محمدرضا هنرمند، مهدی جعفری، سامان سالور، سیروس حسن پور، مجتبی راعی، محمدرضا خردمندان و ... کسب تجربه نموده است.


اولین فیلم کوتاه او تحت عنوان «تشک» برنده تندیس سیمین از پنجاه و دومین جشنواره رشد شد و در عرصه های بین المللی در فستیوال های مختلفی چون ۳۶ مین جشنواره فیلم کودک سینه کید هلند، ۲۹ مین جشنواره سن لوئیس ابیسپو کالیفرنیای آمریکا، ۲۸ مین جشنواره فیلم پورتوبلو لندن، ۱۳ ین جشنواره فیلم کینوفستیوال روسیه، ۷مین جشنواره فیلم کودک کینوسوت بلاروس و ... حضور داشته است. 

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1402080805798
  • خبرنگار : 71454

برچسب‌ها