آیتالله عبدالکریم عابدینی 8 آبان در نشست صمیمانه با جمعی از دانشآموزان که به مناسبت سالروز شهادت شهید فهمیده و آغاز هفته بسیج دانشآموزی برگزار شد، اظهار کرد: این روزها که جنایتهای آمریکایی صهیونیستی را مشاهده میکنیم، خیلی خوب میفهمیم که «و لعن الدائم علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین» به چه معناست.برخی که نگاه جامع و روشنی ندارند، میگویند چرا ما باید شعار «مرگ بر آمریکا» بدهیم یا چرا باید پرچم آمریکا را آتش بزنیم؟ اینها تاریخ را مطالعه نکردهاند و جغرافیای سیاسی فرهنگی حاکم بر جهان را نمیشناسند، اگر بدانند متوجه میشوند که چرا قرآن ما را تشویق به مرگ گفتن به استکبار میکند.
امام جمعه قزوین بیان کرد: خداوند در آیه ۱۱۹ سوره آلعمران میفرماید وقتی میآیند با شما صحبت و مذاکره میکنند اما شما هیچ امتیازی به آنها نمیدهید، عصبی میشوند، آنقدر عصبی که انگشتان دست خود را میجوند، یعنی کنترل خود را از دست میدهند، حال که عصبانی هستند محکم به آنها بگویید مرگتان باد.
وی خاطرنشان کرد: اگر کسی شناخت داشته باشد و روانشناسی دشمن را بفهمد، میداند که با دشمن چطور باید مقابله کرد، آنهایی که به دشمن باج دادهاند همیشه دشمن بر سر آنان زده است و آنهایی که همت کردند دشمن را به ذلت بکشانند خدا آنها را حمایت کرد و به ذلت کشیده شدنِ دشمن هم اتفاق افتاد، نمونه آن همین حرکت عظیم و عزیز مقاومت اسلامی در غزه است.
این مسئول گفت: یکی از اساسیترین مبانی دینی ما حقانیت وحی و کتاب خداست، خداوند در آیه ۱۹ سوره رعد میفرماید میفرماید آیا کسی که میداند و میفهمد که آن چیزی که بر پیامبر نازل شده، از سوی خداوند بوده و حق است، مانند کسانی است که کورند و نمیفهمند؟
آیتالله عابدینی افزود: آیا ما آنقدر با قرآن انس گرفتهایم که بفهمیم قرآن کلام خداست و حق است؟ خداوند در این آیه میفرماید یا آدم به جایی میرسد که حق بودن و وحی بودن قرآن را میفهمد یا کور است؟ یعنی در این آیه خداوند آدمها را ۲ دسته کرده است، یک دسته به این نتیجه میرسند که قرآن حق است و از طرف خداست، دسته دوم هم باید بپذیرند که کور هستند، خداوند در پایان آیه ۱۹ سوره رعد میفرماید این حرف را خردمندان و اندیشمندان میفهمند، هر کسی نمیتواند این حرف را بفهمد.
قرآن یک مبناست
وی عنوان کرد: بنابراین قرآن یک مبناست، قرآن به ما میدان داده و گفته هر کس نسبت به قرآن شک دارد بیاید تا با هم صحبت کنیم، خداوند فرموده آیا کل قرآن را قبول دارید یا ندارید؟ اگر قبول ندارید مثل کل قرآن بیاورید، اگر هم به تنهایی نمیتوانید مثل قرآن بیاورید، همه جن و انس و عوامل پیدا و پنهان عالم را جمع کنید و مثل آن را بیاورید اما کسی نتوانست مانند قرآن بیاورد.
امام جمعه قزوین بیان کرد: خداوند فرمود حال که نتوانستید مثل قرآن را بیاورید ۱۰ سوره کوتاه مثل قرآن بیاورید، باز هم نتوانستند، خداوند فرمود یک سوره مثل قرآن بیاورید، باز هم علیرغم تلاشی که کردند نتوانستند. بنابراین یکی از مهمترین مبانی دینی این است که با قرآن انس بگیریم و قرآن را بشناسیم، وقتی قرآن را شناختیم قرآنی مبانی مختلف را به ما ارائه داده و توحید، نبوت و ولایت را به ما یاد میدهد.
وی تأکید کرد: خداوند در آیه ۲۵۷ سوره بقره یک مبناست، امام (ره) با این مبنا جهان را دگرگون کرد و زمینه بروز و ظهور قدرتی نو به نام اسلام را در عالم پدید آورد، بنابراین این یک مبنای اثرگذار است. امام (ره) یک دوقطبی بین ایمان و کفر، شیطان و خدا و بین طاغوت و دین را مطرح کرد، این دوقطبی هر روز جدیتر از گذشته پیش میرود، از آن موقعی که بنای این دوقطبی گذاشته شد دشمن هر روز ضعیفتر و ضایعتر میشود و اسلام هر روز قدرت پیدا میکند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: چون امام راحل برای حق قیام کرده بود، طاغوت نتوانست کاری کند، هر روز توطئههای دشمنان شکسته شد و قدرت امام(ره) افزایش پیدا کرد، امروز شاهدیم قدرتهای جهانی از نام رهبر حکیم انقلاب میترسند، اینها به دلیل مبانی قرآنی است، مبانی قرآن به انسان قدرت، شجاعت و امید میدهد، اگر کسی با قرآن زندگی کند این چنین میشود.
وی بیان کرد: بنابراین اهمیت قرآن در زندگی ما یکی از نکات برجسته است، این مسئله باید از همین اکنون در زندگی دانشآموزان آغاز شود، حتماً با عجله به سوی این معنا بروند، این آیات و این قرآن از مرکز برکات خدا آمده است، یعنی اگر ما با این مجموعه نظامات تکوینی و تدوینی (عالم خلقت و عالم وحی) آشنا باشیم برکت پیدا میکنیم.
اعتماد به وعدههای الهی
امام جمعه قزوین تأکید کرد: اعتماد به وعدههای الهی یکی دیگر از موارد حائز اهمیت است، آینده جهان از منظر قرآن و دین روشن بوده و به دست صالحان است، خداوند در آیه ۱۰۵ سوره انبیاء میفرماید «وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ»، یعنی در حقیقت در زبور پس از تورات نوشتیم که زمین را بندگان شایسته ما به ارث خواهند برد.
وی یادآور شد: مطابق این آیه خداوند میفرماید ما مسجّل و مسلّم کردهایم حتماً آینده جهان در دست بندگان شایسته ما خواهد بود، در روایات نیز بسیار از آینده روشن جهان سخن به میان آمده است، برای مثال در سفینهالبحار به نقل از امام موسی کاظم (ع) آمده مردی از اهل قم قیام میکند که مردم را به حق دعوت میکند، آدمهایی مانند آهن، محکم و شکستناپذیر دور او جمع خواهند شد، طوفانها اینها را از جا تکان نخواهد داد. در ادامه این روایت آمده که اینها از جنگ خسته نمیشوند، توکلشان به خداست، در آخر نیز متقین هستند که در دنیا موفق خواهند بود.
این مسئول عنوان کرد: مقاومت غزه نمونه بارز این روایت است، طوفانی که در غزه توسط مقاومت به راه افتاد، هیبت و هیمنه صهیونیست، آمریکا و انگلیس را شکست و طوفان خشمی که غزه علیه صهیونیست به راه انداخته تماشایی است، در انقلاب نیز مصداق بارز این روایت را دیدیم که آدمهایی در زندان و زیر بار شکنجهها جان دادند اما از راه خود کوتاه نیامدند.
وی بیان کرد: بنابراین آینده دینی ما روشن است، مهم این است که ما دشمنشناسی کنیم، راجع به یهودیها خداوند بسیار در قرآن سخن گفته است، یهودشناسی خیلی مهم است، دشمنشناسی هم مهم است، در برخی از آیات یهود و شیطان و نفس انسانی یکی میشوند، نفس انسان مستکبر است، شیطان هم مستکبر است، یهودیها هم مطابق آیه ۸۲ سوره مائده مستکبراند.
آیتالله عابدینی تأکید کرد: خداوند میخواهد ما مستکبران را بشناسیم، مرکز مستکبران یهودیان هستند، منافقین هم تابع آنها هستند، بیشترین کار نماز جمعه دشمنشناسی است، در نماز جمعه توصیه شده سورههای منافقون و جمعه قرائت شود، در سوره جمعه دشمنان خارجی و یهودیان شناخته میشوند، در سوره منافقون نیز دشمنان داخلی اسلام شناخته میشوند، دشمنان داخلی همینهایی هستند که میخواستند در کشورهای اسلامی دروازههای خود را به روی صهیونیست باز بگذارند اما سیلی محکم طوفانالاقصی آنها را پشیمان کرد.
انتهای پیام