هزینه ۸۴ میلیارد ریالی برای بهبود وضعیت آب آشامیدنی بوشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون با خرید، نصب و راه‌اندازی یک سری تجهیزات به میزان ۸۴ میلیارد ریال، گندزدایی و ارتقای وضعیت بهداشتی و کیفی آب آشامیدنی استان بوشهر انجام شده است.

۸۴ میلیارد ریال برای بهبود وضعیت بهداشتی بوشهر هزینه شد

ابوالحسن عالی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران بوشهر گفت: از این میزان اعتبار، ۵۰ تن مواد گندزدا با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال، ۱۶ باب کانکس با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال و ۱۶ دستگاه کلرزن محلولی با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال خرید و نصب شده است.

وی افزود: خرید، نصب و راه‌اندازی ۱۲ ایستگاه کلرزنی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و تجهیزات پایش اندازه گیری برخط مخازن ذخیره آب جهت کنترل پارامترهای موجود با اعتباری ۲۰ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۰ هزار مورد آزمایش کلرسنجی آب، ۶۰۰ مورد آزمایشات شیمیایی، ۱۲ هزار مورد آزمایشات میکروبی آب، ۱۲ هزار مورد آزمایشات هتروتروف ( مصرف کننده و ناتوان در عمل فتوسنتز) و ۱۶۰ هزار مورد آزمایش کدورت آب در سطح استان بوشهر انجام شده است.

عالی ادامه داد: طی همین مدت شستشوی ۳۵ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال ۱۵۰ هزارمتر مکعب مخازن ذخیره آب با هدف بهبود وضعیت کیفی آب در استان بوشهر برای ارتقای سطح کیفی آب استان بوشهر انجام شده است.

وی بیان کرد: همچنین تعدادی از منابع آبی که وضعیت مطلوبی از لحاظ بهداشتی و کیفی نداشتند از مدار خارج و منابع آبی جدید و با کیفیت مطلوب جایگزین شده است.

عالی ادامه داد: بر اساس ارزیابی های انجام شده در شاخص کیفیت آب شرب، بوشهر از استان‌های پیشگام در کشور است که این موضوع نشان می دهد که شرکت آبفا استان به سلامتی و بهداشت آب توجه ویژه ای دارد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1402080805496
  • خبرنگار : 71295