مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان:

۲۴ درصد از حجم مخازن سدهای لرستان آب دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: هم‌اکنون ۲۴ درصد از حجم مخازن سدهای استان پر است که نسبت به سال آبی گذشته در همین تاریخ ۳۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

داریوش حسن‌نژاد امروز، هفتم آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: حجم کل مخازن سدهای مروک، ایوشان، تنگ هاله، خان‌آباد، کزنار و حوضیان ۲۰۸.۷۱ میلیون مترمکعب است که در این مقایسه سد هاله با ۶۷ درصد افزایش و سدایوشان با ۵۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، بالاترین درصد افزایش حجم آب را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۴ درصد از مخازن سدهای لرستان پر است، ادامه داد: حجم آب موجود در پشت سدهای استان ۴۹.۷۴ میلیون مترمکعب گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجموع آب ورودی‌ شش سد استان ۰.۱۷ مترمکعب بر ثانیه و آب خروجی ۱.۰۵ مترمکعب بر ثانیه است.

حسن‌نژاد اضافه کرد: کاهش و شکل بارش در سال آبی جاری نسبت به دوره آماری (بلندمدت) باعث شده است که منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های استان همچنان با کاهش مواجه شوند، بطوریکه متوسط دبی رودخانه‌های استان در شهریورماه سال آبی جاری نسبت به سال گذشته حدود ۱۲۱ درصد افزایش و نسبت به متوسط شهریورماه طول دوره آماری حدود ۲۹ درصد کاهش داشته باشند.

وی با اشاره به کاهش بارندگی‌ها در استان تأکید کرد: با مشارکت همگانی و حس مسئولیت‌پذیری در مدیریت مصرف بهینه، می‌توان نقش مؤثری را در حفاظت از منابع آبی استان ایفا کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۲ / ۲۲:۳۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402080705294
  • خبرنگار : 50176