اعتیاد پنهان مهمترین دغدغه برای زنان معتاد خراسان شمالی

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: یکی از مهمترین دغدغه ها در این استان در حوزه اعتیاد بانوان، اعتیاد پنهان در میان این افراد است.

احسان حسینی معصوم در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه سن اعتیاد در میان بانوان استان روز به روز کمتر می شود و این یکی از مهمترین دغدغه ها در حوزه آسیب های اجتماعی است.

وی افزود: از سوی دیگر بسیاری از بانوان برای اینکه اعتیاد بر روی چهره و ظاهر آنها تاثیر خیلی زیادی نداشته باشد و یا اینکه خانواده و اطرافیان متوجه اعتیاد آنها نشوند از همان ابتدا مواد مخدر صنعتی استفاده می کنند.

حسینی معصوم ادامه داد: اعتیاد پنهان در این افراد سبب می شود تا زمانی خانواده ها متوجه اعتیاد این عضو از خانواده خود شوند که کار از کار گذشته و درمان آنها به سختی انجام خواهد شد و از سوی دیگر درمان اعتیاد مواد مخدر صنعتی بسیار سخت تر از مواد مخدر سنتی است.

وی خاطرنشان کرد: عدم تمایل تعدادی از بانوان معتاد به درمان برای اینکه خانواده های آنها از اعتیادشان آگاهی پیدا نکنند از دیگر دغدغه های جدی است.

این مقام مسئول در ادامه به مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ مخصوص بانوان در استان اشاره کرد و گفت: در این استان سه مرکز ترک اعتیاد مخصوص بانوان وجود دارد.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در حوزه درمان اعتیاد بانوان در این استان وجود دارد این است که مراکز نگهداری این قشر از ساختمان های مناسبی برخوردار نیست.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی تصریح کرد: یکی از مراکز خوب ترک اعتیاد بانوان در بجنورد در شهرک صنعتی بیدک و متعلق به اداره کل فنی و حرفه ای بوده که در حال حاضر این اداره کل خواستار ساختمان خود شده است.

وی با تاکید بر اینکه حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد یک موضوع فراجناحی است و باید تمامی دستگاه ها در این امر مشارکت داشته باشند، خاطرنشان کرد: اما متاسفانه مشارکت دستگاه ها در این حوزه ضعیف بوده و رسیدگی به این امر فقط به چندین دستگاه محدود شده است.

حسینی معصوم گفت: تعداد بانوان معتاد متجاهر در خراسان شمالی کمتر از سایر استان ها در کشور است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402080704938
  • خبرنگار : 50046