سید مسعود خاتمی، امروز (یکشنبه، ۷ آبان) در جلسه خیران حوزه بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: پزشکان از قشر تحصیل کرده و معمولاً ضریب هوشی بالایی دارند، اما بعضاً برخی از آنها دچار غرور و تکبر شدهاند، ولی پزشکان متواضع و دلسوز زیادی هم داریم. مسئولان مراکز درمانی باید پزشکان را درک کنند؛ مدیریت یک مرکز درمانی با مدیریت ادارات متفاوت است و باید کسی مسئول باشد که شرایط حاکم بر مجموعه را کامل درک کند.
وی ادامه داد: مدیریت در مسائل درمانی فوقالعاده حساس است، باید کسی مسئول باشد که به پزشکان احترام بگذارد و جایگاه آنها را درک کند. همچنین کادر درمان و مدیریت هم باید بیمار را درک کنند، حرف او را گوش دهند و پای درد و دل بیمار بنشینند، اگر مریضی از سر درد شکایت کرد و پزشک علت آن را متوجه نشد بداند بیمار به دردسر افتاده و مشکل روحی دارد و حرف او را خوب گوش دهید و درکش کنید.
به گزارش ایسنا، نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس گفت: مدیریت بیمارستان و کادر درمان باید بیمار را تا حدی درک کند که حتی اگر بیمهری از سوی بیمار دید هم در کارش تأثیر نگذارد. در یک کار بیزینسی رقابت کیفیت را بالا میبرد، اما بین بخش خصوصی و دولتی باید تعامل باشد، یکدیگر را تکمیل کنند و رقابت جای خود را به تعامل بدهد.
خاتمی تصریح کرد: در گذشته در هر شهری یک مرکز شیر و خورشید راهاندازی کردند و با پشتیبانی مردمی به درمان بیماران پرداختند، اما اکنون آن مرکز به هلال احمر تبدیل شده است. فعالان بخشهای مختلف حوزه سلامت کار مقدسی را بر عهده دارند. برای شیوع بیماریها مانند چاقی مفرط، دیابت و... باید برنامهریزی کنیم تا علاوه بر کاهش بار هزینه ریالی از دولت، برای مردم هم دردسر ایجاد نشود.
انتهای پیام