شش کشور ارزان نزدیک ایران برای سفر در سال جدید

همه‌ ما دوست داریم به مالدیو، فرانسه یا آفریقای جنوبی سفر کرده و از جاذبه‌های این سرزمین‌های دوست داشتنی دیدن کنیم اما برای خیلی از ما، محدودیت‌های مالی و مشکلات مربوط به ویزا، باعث می‌شود تا به دنبال کشور ارزان نزدیک ایران برای سفر باشیم.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت مقتدرسیر ، در نوشته‌ای که امروز تهیه کرده‌ایم، چند مورد از بهترین انتخاب‌ها را برایتان لیست می‌کنیم:

۶ کشور ارزان نزدیک ایران برای سفر

تورهای زیادی هستند که می‌توانید برای سفرهای خارجی خود انتخاب کنید. از میان این تورها، مواردی همچون تور دبی، تور روسیه، تور استانبول یا تور ارمنستان، طرفداران زیادی دارند. اما اگر بخواهیم به ارزان بودن و نزدیکی به ایران فکر کنیم، ۶ کشوری که می‌توانیم برای سفر به شما پیشنهاد نماییم، موارد زیر هستند:

ارمنستان

برای آن‌هایی که به دنبال یک کشور ارزان نزدیک ایران برای سفر هستند، ارمنستان انتخابی عالی است. با توجه به توافق دو طرفه، برای رفتن به این کشور نیازی به ویزا ندارید و می‌توانید از طریق زمینی یا در تورهای هوایی به ارمنستان بروید و از کلیساهای تاریخی، دریاچه‌های کوهستانی و دشت‌های بزرگ و زیبای آن‌جا بازدید به عمل آورید.

گرجستان

برای سفر به گرجستان نیز نیازی به ویزا نخواهید داشت و تفلیس، پایتخت این کشور نیز از جمله مقاصد توریستی محبوبی است که هر ساله جمعیت زیادی از طریق زمینی یا هوایی از آن‌جا دیدن می‌کنند. گرجستان جاذبه‌های بسیار زیادی دارد که شامل کلیساهای باستانی، مناطق کوهستانی دیدنی و مراکز تفریحی مختلف می‌شود. حتی می‌توانید، تابستان‌ها به باتومی رفته و در سواحل دریای سیاه به آبتنی و تفریحات آبی بپردازید.

ترکیه

سفر به ترکیه به اندازه دو کشور قبلی ارزان نخواهد بود، اما این کشور از محبوب‌ترین مقاصد توریستی میان گردشگران ایرانی به حساب می‌آید. نه تنها تور استانبول، بلکه سفر به شهرهای مختلف ترکیه از جمله شهرهای ساحلی مثل آنتالیا، کوش آداسی یا بدروم، در نوع خود می‌توانند سفری خاطره‌انگیز را برایتان رقم بزنند. در ترکیه حتی مقصدی متفاوت همچون کاپادوکیا را نیز پیش رو دارید که با هتل‌های غاری و پرواز بالن‌ها از شما استقبال خواهید کرد. در مجموع همین تنوع و ویژگی‌های خاص است که ترکیه را به چنین مقصد محبوبی بدل کرده، اما در نهایت، تعداد زیادی از توریست‌ها برای دیدن جاذبه‌های تاریخی و قدم زدن در خیابان‌های شلوغ استانبول به این شهر سفر می‌کنند.

امارات

تور دبی از گذشته یکی از انتخاب‌های محبوب گردشگران ایرانی به حساب می‌آید و به خاطر بعد مسافت، امارات از جمله کشور ارزان نزدیک ایران برای سفر محسوب می‌شود. بازدید از بلندترین برج جهان، بزرگ‌ترین آکواریوم جهان، سواحل دیدنی خلیج فارس، بزرگ‌ترین آبنمای موزیکال دنیا و بسیاری دیدنی‌های دیگر، تنها در سفر به دبی ممکن خواهد بود. دبی دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار بیش‌تری از موارد گفته شده است و مدیریت مخارج سفر به این شهر به خود مسافر بر می‌گردد. شما می‌توانید با انجام فعالیت‌های رایگان سفری ارزان به دبی را تجربه کنید یا در هتل‌های لوکس اقامت داشته باشید، به پارک‌های بزرگ و گران بروید و در نهایت، سفری پر هزینه را تجربه کنید.

آذربایجان

در حال حاضر ویزای آذربایجان به صورت الکترونیک صادر می‌شود که البته شرکت‌های گردشگری مثل مقتدرسیر تابان، بعد از خرید تور به شما کمک می‌کنند تا ویزای خود را خیلی راحت بگیرید. باکو، پایتخت آذربایجان مقصد اصلی این کشور در میان توریست‌ها به حساب می‌آید، شهری که با سواحلی فوق‌العاده زیبایش، پارک‌های ساحلی جذاب و مراکز تفریحی مدرنی که در این سال‌ها در آن‌جا ساخته شده، به شهری توریستی بدل شده است. تابستان‌ها سفر به آذربایجان شور و حال و متفاوتی داشته و می‌توانید دریای خزر را از سمت دیگرش ببینید. همچنین با توجه به نزدیکی فرهنگی بین مردم آذربایجان و ایران، تجربه بودن در آن‌جا برای اغلب مسافران لذت‌ بخش‌تر خواهد بود. در مجموع، ویژگی‌های آذربایجان باعث شده تا آن را در جزو لیست ۶ کشور ارزان نزدیک ایران برای سفر انتخاب کنیم.

روسیه

روسیه مثل دیگر کشورهای این لیست، خیلی به ایران نزدیک نیست اما با توجه به قانون لغو ویزا برای سفرهای گروهی، در مجموع یک مقصد ارزان به حساب می‌آید. این کشور دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری‌ست که هر کدامشان می‌توانند دلیلی برای سفر به آن‌جا باشند. دو شهر مسکو و سنت‌پترزبورگ مهم‌ترین مقاصد توریستی در روسیه به شمار می‌روند و اغلب گردشگران، این دو شهر را برای اقامت خود انتخاب می‌کنند.

همراه مقتدرسیر تابان به کشورهای دور و نزدیک سفر کنید

مقتدرسیر تابان نامی آشنا و قدیمی در میان شرکت‌های گردشگری ایران است که هر ساله تورهای زیادی به مقاصد دور و نزدیک برگزار می‌کند. این شرکت با ارائه قیمت‌های رقابتی و خدمات عالی، سفری خاطره‌انگیز و عالی را برایتان رقم خواهد زد. چه بخواهید یک کشور ارزان نزدیک ایران برای سفر انتخاب کنید یا به کشوری در سرزمین‌های دور دست بروید، می‌توانید روی مقتدرسیر تابان حساب کنید. کافی است با شماره ۷۵۲۱۲-۰۲۱ تماس گرفته یا به سایت رسمی این مجموعه به آدرس mstiran.com مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • شنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402080604286
  • خبرنگار :