ملزم شدن شهرهای بالای ۲۰۰هزار نفر مازندران به داشتن طرح‌های جامع پدافندغیرعامل

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران، از الزام جدی به شهرداری‌های این استان برای داشتن طرح‌های جامع پدافندغیرعامل در شهرهای بیش از ۲۰۰هزار نفرجمعیت خبرداد.

"حمید بخشی " امروز، ۶ آبان ماه در همایش پدافند غیرعامل که از سوی واحد مدیریت بحران شهرداری آمل برگزار شد، گفت: براساس دستورالعمل های ابلاغی در طرح پدافندغیرعامل مازندران تهیه و تدوین شده، همه شهرهای بیش از ۲۰۰هزار نفر جعیت در استان باید دارای طرح جامع پدافند غیرعامل شهری باشند و درهمین راستا تاکنون طرح جامعه شهرهای ساری و بابل تهیه شده است.

وی افزود: طرح جامعه پدافند غیرعامل شهرهای قائمشهر و ساری نیز در دست اقدام است که مشاور این طرح در مراحل تکمیل طرح است و تا پایان امسال حداقل برای اجرا تصویب و ابلاغ خواهد شد.

شناسایی دارایی‌های شهری در طرح پدافند غیرعامل

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری مازندران، هدف از تهیه طرح‌های پدافندی توسط شهرداری‌ها را بر سه موضوع مهم و محوری اعلام کرد و گفت: شناسایی دارایی‌های شهری و سطح بندی این دارایی‌ها به لحاظ اهمیت و کارکردهایی که در آن شهر دارند، باید شناسایی و مراقبت‌های لازم درهر شرایطی از آن انجام شود.

بخشی افزود: تهدید شناسی دارایی‌های شهری، دومین موضوع مهم در تهیه طرح‌های پدافندی است که باید هم شهرداری‌ها و نیز شهروندان بدانند که چه تهدیدهایی در سطح شهر وجود دارد که برای رفع آنها اقدام عملی شود.

وی ادامه داد، ارائه گذاره‌های مدیریتی برای شهرداری‌ها و شوراهای شهرها است که بتوانند برای رفع تهدیدهای شهری و صیانت از دارای‌های شهری اقدام‌های لازم را انجام دهند.

 شناسایی ۵۳۲ دارایی در مازندران

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری مازندران، درادامه با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۳۲ دارایی در سطح شهرهای استان شناسایی و سطح بندی شده است، تصریح کرد: این تعداد دارایی‌ها از نظر حیاتی، حساس، مهم، قابل حفاظت و عادی سطح بندی شده و درمقایس هر شهری سطح بندی‌های آنها تغییر دارد.

بخشی، با اشاره به نوبنیاد بودن فعالیت‌های سازمان پدافند غیرعامل در سطح کشور اشاره کرد و با بیان اینکه امسال قانون آن درمجلس تصویب شده است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود حداقل تا ۶ ماه آینده آیین نامه‌های قانونی آن برای اجرا ابلاغ شود.

وی، همچنین با بیان اینکه پدافند غیرعامل به لحاظ ساختاری در چهار سطح فعالیت دارد که در سطح سوم این نهاد ۱۱ کارگروه تخصصی در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند، اضافه کرد: اداره کل پدافند غیرعامل در استان و واحدهای شهرستانی آن، در واقع مسئولیت تسهیل مدیریت بحران است و در زمینه ساماندهی عوامل مدیریت بحران نقشی ندارد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402080604206
  • خبرنگار : 50616