موتور جست‌وجوی گوگل برای شماره یک ماندن چقدر هزینه کرد؟

شرکت گوگل ۲۶.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱، به شرکت‌های دیگر پرداخت کرد تا موتور جست‌وجوی پیش فرض در مرورگرهای وب و تلفن‌های همراه باشد.

به گزارش ایسنا، پرابهاکار راگاوان، یکی از مدیران ارشد گوگل که مسئول جست‌وجو و تبلیغات است در محاکمه ضد انحصارطلبی وزارت دادگستری آمریکا علیه گوگل شهادت داد که گوگل این مبلغ را هزینه کرده است.

میزان مبلغی که این غول اینترنتی برای حفظ جایگاهش به عنوان موتور جست‌وجوی پیش فرض هزینه کرده است، از سال ۲۰۱۴ بیش از سه برابر شده است.

به گفته راگاوان، درآمد گوگل از تبلیغات جست‌وجو به ۱۴۶.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ رسید و همزمان، پرداخت پول برای این که این موتور جست‌وجو، در تنظیمات پیش فرض قرار بگیرد، بزرگترین هزینه بوده است.

این شرکت استدلال کرد که توافق اشتراک درآمد، قانون بوده و این شرکت برای رقابتی نگه داشتن کسب و کار جست‌وجو و تبلیغاتش، سرمایه گذاری کرده است. همچنین استدلال کرده است که اگر کاربران از پیش فرض‌ها ناراضی باشند، می‌توانند به موتور جست‌وجوی دیگری سوئیچ کنند.

 گوگل به فاش شدن این ارقام اعتراض و اعلام کرده که به توانایی این شرکت برای مذاکره قراردادهای آتی، ضربه خواهد زد. قاضی آمیت مهتا که بر این پرونده نظارت دارد، حکم کرد که ارقام مذکور باید افشا شوند.

بر اساس گزارش رویترز، ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت (شرکت مادر گوگل) قرار است روز دوشنبه در پرونده ضد انحصارطلبی علیه گوگل، به عنوان شاهد شهادت دهد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1402080603841
  • خبرنگار : 71263