امام جمعه یزد:

مقاومت فلسطین در مرحله سرنوشت‎سازی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ضمن توصیه صبوری و مقاومت به مردم مظلوم فلسطین در برابر جور تمام نشدنی رژیم جعلی و کودکش صهیونیستی با توجه به وعده پیروزی خداوند در این مبارزه با ظلم،‌ گفت: مردم فلسطین طی مدت ۷۰ سال مبارزه در برابر ظلم رشد یافته و اکنون به مرحله سرنوشت سازی رسیده‌اند.

آیت الله «محمدرضا ناصری» در خطبه‌های نماز جمعه پنجم آبانماه ۱۴۰۲ شهر یزد که در مسجد ملا اسماعیل برگزار شد، با اشاره به وعده یاری خداوند در برابر مقاومت مومنان در برابر ظلم، اظهار کرد: برای مردم مظلوم فلسطین که جانانه در برابر رژیم جعلی صهوینیستی مقاومت می‌کنند، ارزوی صبر داریم.

وی با بیان این که آنها طی مدت ۷۰ سال مبارزه در برابر ظلم رشد یافتند و اکنون به مرحله سرنوشت سازی رسیده‌اند، خوی حیوانی ابرقدرتان و حمایت آنها از ظلم و تعدی و تجاوز دول غرب و در راس انها آمریکایی‌ها را محکوم کرد.

وی گفت: آنهایی که با بمب اتمی در هیروشیما ۲۰۰ هزار نفر را به خاک و خون می‌کشتند تنها مقصد استکباری خود را دنبال می‌کنند.

خطیب جمعه یزد ادامه داد: مردم مظلوم فلسطین باید صبوری کنند چرا که خداوند در قران کریم وعده پیروزی نسبت به صبوری در مبارزه در مسیر خداوند داده است.

وی بر ادامه عملکرد ابتکاری مبارزان فلسطینی تاکید کرد و گفت: مهمترین حربه و تدبیر در برابر ظلم بی انتهای ستمکاران مقاومت کردن است.

آیت الله ناصری با بیان این که اگر در برابر فریاد مسلمانان ساکت بنشینیم، بر طبق روایات دینی مسلمان نیستیم، تاکید کرد: علمای و مردم مسلمان کشورهای اسلامی باید در برابر این جنایات حرکت کنند و در برابر این نسل کشی واکنش نشان دهند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنانش به مناسبت ۱۳ آبان و روز دانش‌آموز، عنوان کرد: یکی از مسائل مهم در پیشرفت انقلاب و حفط کشور و اعتلای ایران اسلامی که تاکنون نسبت به ان کوتاهی کرده‎ایم، تربیت صحیح دانش آموزان است.

وی با بیان این که دشمن با سوء استفاده از شرایط کرونایی کشور کودکان و نوجوانان را به سمت شبکه بی حد و حصر مجازی سوق داد و انها را از مسیر حق منحرف کرد، تاکید کرد: آموزش در کشورمان باید دارای سه ویژگی تدین، تفکر و تعقل باشد تا دانش آموزان ما در برابر فتنه‌ها و نیرنگهای دشمن حفظ شوند.

امام جمعه یزد با اشاره به آثار بی هویتی در جامعه، گفت: چرا باید ارزش یک فوتبالیست خارجی از یک جوان کامل و حافظ قران و عالم دینی و فعال دانش بنیان بیشتر باشد؟ قطعاً در تربیت کودکانمان و اسلامی کردن مدارس و آموزش قران و دین و هم در مدارس و هم در خانواده کوتاهی کرده‌ایم.

وی با بیان این اهتمام امروز والدین تنها تامین کیف و کفش و سرویس مدرسه کودکانشان است و تعلیم و تربیت دانش‌آموزانشان را صرفا برعهده مدرسه گذاشته‌اند، گفت: نتیجه این کاهلی پناه بردن کودکان به شبکه های مجازی است.

آیت الله ناصری بهترین خدمت به دانش اموزان این سرزمین را آموزش خداشناسی به آنها دانست و گفت: باید کودکانمان را برای خدمت گزاری به جامعه تربیت کنیم و در این باره والدین و معلمان مسئولند.

وی با اشاره به ایام مناسبت پدافند غیرعامل، یکی از مهمترین اقدامات در این حوزه را اعمال پدافند غیرعامل در مورد نیروی انسانی کشورمان خواند و افزود: باید نسل امروز را برای حفظ دین و مملکت به نحو مطلوبی تربیت کنیم.

وی بی توجهی به موضوع فرزندآوری را موجب ضعیف شدن اسلام و تشیع و سرانجام قیام امام حسین(ع) خواند و گفت: هم مردم و هم دولتمردان باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

امام جمعه شهر یزد در پایان نیز به اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر اشاره و ضمن گرامیداشت یاد شهیدان «آرمان علی‌وردی» و «روح الله عجمیان» عنوان کرد: چنین اقداماتی در کشورمان پذیرفتنی و پسندیده نیست. باید روحیه امر به معروف و تذکر دادن در همه اقشار و همه کشورمان وجود داشته باشد و عجولانه چنین برخوردهایی انجام نشود.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402080503485
  • خبرنگار : 50214