به گزارش ایسنا، رنو اعلام کرد که ۳ میلیارد یورو (۳.۲ میلیارد دلار) تا سال ۲۰۲۷ برای ارائه هشت خودروی جدید و افزایش فروش خودروهای الکتریکی در خارج از اروپا سرمایهگذاری خواهد کرد.
این خودروساز فرانسوی به عنوان بخشی از چرخش راهبردی خود در سال ۲۰۲۱، بر سودآورترین بخشهای اروپا و خودروهای برقی و مدلهای جمع و جور تمرکز کرده است، اما با از دست دادن روسیه به عنوان بازار دوم پس از تهاجم روسیه به اوکراین، این امر رنو را بیشتر به بازار اروپا وابسته کرده است. در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۳، حدود ۶۹ درصد از فروش رنو در اروپا بوده است که نسبت به سال قبل ۶۳ درصد افزایش داشته است.
رنو اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۷، خودروهای برقی و هیبریدی باید یک سوم فروش خارج از اروپا را تشکیل دهند. اولین خودروی جدید رنو برای بازارهای جهانی یک شاسی بلند کوچک برگرفته از داچیا ساندرو به نام کاردیان است که در برزیل و دومین بازار بزرگ برند رنو پس از فرانسه ارائه شد. این خودرو سال آینده در آمریکای لاتین و مراکش عرضه خواهد شد.
طبق گزارش رویترز، اولین خودروی برند رنو سامسونگ موتورز مبتنی بر این پلتفرم در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.
انتهای پیام