به گزارش ایسنا، آیین تجلیل و قدردانی از مدیران و خادمان شرکت آب و فاضلاب استان تهران با حضور هاشم امینی - مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در تالار آبگینه برگزار شد.
در این آیین، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه سال آبی گذشته سال بسیار سختی از نظر تامین آب مورد نیاز جمعیت حدود ۲۰ میلیون نفری این استان بود، گفت: در سال آبی گذشته با سومین سال متوالی خشکسالی دوره اخیر مواجه بودیم و وضعیت ذخایر آبی سدهای شرق استان تهران بهگونهای بود که در صورت عدم برنامهریزی و مدیریت مناسب، امکان داشت مشکلاتی حادث شود.
محسن اردکانی گذر موفق از تابستان ۱۴۰۲ بدون هیچ قطعی و محدودیت برنامهریزی شده در تامین آب مشترکان را مرهون استعانت و عنایت خداوند متعال و تلاش بیش از ۱۰ هزار نفر پرسنل مجموعه شرکت آب فاضلاب استان تهران و مجاهدتهای شبانهروزی آنان در امر مدیریت انتقال، تامین و توزیع آب و نیز همراهی و همکاری شهروندان در مدیریت مصرف آب دانست و افزود: در مجموع، ۶.۵ میلیون مشترک شرکت آبفای استان تهران با مدیریت مناسب، ۲۰ میلیون مترمکعب مصرف آب خود را کاهش دادند که این میزان معادل آبدهی ۷۰ حلقه چاه با حدود ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایهگذاری است.
وی با این حال به تداوم شرایط تنش آبی در استان تهران اشاره و تصریح کرد: با وجود پیشبینیهای سازمان هواشناسی درخصوص بارندگیهای مناسب در پاییز امسال، تا زمانی که حاشیه امنیت دوسالانه برای تامین آب از آبهای سطحی استان تهران فراهم نشود، از شرایط تنش آبی خارج نخواهیم شد و برنامهریزی و تلاش سخت برای رسیدن به این حاشیه امنیت و عبور از وضعیت قرمز آبی به وضعیت زرد و سفید ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران راهبرد و شعار این شرکت در سال آبی جاری را "تابستان ۱۴۰۳؛ تابستان بدون تنش آبی" عنوان کرد و افزود: براساس تصمیم قرارگاه مدیریت تنش آبی، شرکتهای اقماری و زیرمجموعه آبفای استان تهران باید منابع و مصرف آب خود را تهیه و تا پیش از تابستان آینده کمبودهای احتمالی منابع خود را برطرف کنند.
طبق اعلام شرکت آب و فاضلاب استان تهران، وی اولویت نخست برنامههای آبفای استان تهران در سال آبی جاری را مدیریت مصرف و در کنار آن مدیریت تامین و توزیع آب دانست و استفاده حداکثری از منابع اعتباری، مدیریت هزینه، افزایش بهرهوری و کارایی و اثربخشی در کنار فعالیتهای توسعهای، تکریم ارباب رجوع و ارتباط مستمر با مشترکان، ارتقای خدمات غیر حضوری، حذف مقررات زائد، شفافیت و پیگیری در انجام امور و اطلاعرسانی مستمر و مناسب از فعالیتهای انجام شده را از دیگر مواردی برشمرد که باید در دستورکار مجموعه مدیران و کارکنان این شرکت قرار بگیرد.
انتهای پیام