بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین

صعود مقتدرانه تیم بسکتبال با ویلچر مردان ایران به مرحله نیمه‌نهایی

تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران به چهارمین برد پیاپی‌اش در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو دست یافت و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا از هانگژو، تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران  از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه به وقت چین در چهارمین دیدارش در مرحله گروهی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به مصاف تایلند رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه ۷۴ بر ۶۳ شکست دهد و ضمن کسب چهارمین پیروزی  پیاپی، صعود مقتدرانه‌اش را به مرحله نیمه‌نهایی رقم بزند.

امید هادی اظهر، محمد محمدنژاد، مرتضی عابدی، محسن طلوعی و مهدی عباسی بازیکنان ایران در شروع این بازی بودند.

تیم تایلند که با تفکرات سرمربی ایرانی خود مازیار میرعظیمی پا به این دیدار گذاشته بود علیرغم تلاش فراوان در کوارتر اول با نتیجه ۲۰ بر ۱۷ شکست خورد. تیم ایران در کوارتر دوم هم عملکرد بسیار بهتری ارائه کرد و با نتیجه ۲۴ بر ۱۰ پیروز شدند تا نیمه اول ۴۴ بر  ۲۷ به پایان برسد.

تیم ایران که در این دیدار محمدحسن سیاری یکی از بهترین بازیکنان و لژیونرش را به علت مصدومیت از ناحیه دنده در اختیار نداشت، در کوارتر سوم به تساوی ۱۵ بر ۱۵ رضایت داد و در کوارتر چهارم با نتیجه ۱۵ بر ۲۱ شکست خورد تا در مجموع با حساب ۷۴ بر ۶۳ پیروز شود.

در پایان این بازی مرتضی عابدی با کسب ۱۹ امتیاز، بیشترین امتیاز را کسب کرد و پیم کورن از تایلند توانست ۲۷ امتیاز برای تیمش به دست آورد.

تیم ملی ایران که در دوره قبلی در ۲۰۱۸ جاکارتا قهرمان شده بود، در مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها فردا به مصاف ژاپن خواهد رفت.

دستیار: با شکست ژاپن به استقبال دیدار فینال می‌رویم

محمدرضا دستیار، سرمربی تیم بسکتبال با ویلچر ایران، پس از پیروزی مقابل تایلند گفت: با لطف خدا و تلاش بچه‌ها توانستیم امروز چهارمین بازی گروهی‌مان را با پیروزی پشت سر بگذاریم و به عنوان صدرنشین صعود کنیم.

او با بیان اینکه شناخت خوبی نسبت به تایلند دارد، گفت: حدود هفت سال سرمربی تیم تایلند بودم و می‌دانستم کار سختی مقابل این تیم داریم. به بازیکنان خودمان هم گوشزد کرده بودم شماره ۴ آنها بازیکن خطرناکی است و دیدید که توانست ۲۷ امتیاز بگیرد.

دستیار با بیان اینکه فردا مقابل ژاپن هم برای برد به میدان می‌روند، افزود: امروز نتوانستیم از سیاری به علت مصدومیت استفاده کنیم و او را برای بازی با ژاپن حفظ کردیم. انشاءالله پس از شکست ژاپن در مرحله نیمه‌نهایی، در فینال مقابل یکی از تیم‌های کره جنوبی یا چین به میدان خواهیم رفت و امیدواریم که بتوانیم قهرمانی دوره گذشته را تکرار کنیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1402080301940
  • خبرنگار : 71468