جاده مرگ گلستان را بشناسید!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه اصلاح و رفع نقاط پرتصادف استان در اولویت است، ادامه داد: پس از بررسی‌های به عمل آمده ۹۵ نقطه پر تصادف در استان گلستان شناسایی شده است.

عادل مصدقی بعدازظهر امروز سه شنبه ۲ آبان ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران آخرین وضعیت راه‌های استان گلستان را تشریح و اظهار کرد: طول راه‌های استحفاظی استان گلستان بالغ بر ۵ هزار و ۲۵۰ کیلومتر است.

وی با بیان اینکه بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد که راه‌های این استان ۹۵ نقطه مصوب پرتصادف دارد، ادامه داد: از مجموع نقاط شناسایی شده ۳۹ نقطه پر چالش در اولویت برای رفع و اصلاح در سال جاری هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با تأکید بر اینکه مناطق شناسایی شده با اقدامات کوتاه مدت و زودبازده اصلاح و رفع نقص می‌شود، افزود: آشکارسازی و نصب تابلوهای فسفری و اقدامات مهندسی و تعیین پیمانکاران مرتبط از مصوبات در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه حدفاصل مسیر بزرگراهی «نوکنده تا جنگل گلستان» محل وقوع بیشترین تصادفات جاده‌ای است، خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۶۰ درصد تصادفات استان در این محور ۲۳۰ کیلومتری رخ می‌دهد.

مصدقی خطای انسانی را عامل بیش از ۹۰ درصد تصادفات این مسیر برشمرد و اضافه کرد: هزینه برآورد شده برای رفع و اصلاح این نقاط ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی اصلاح و رفع نقاط پرتصادف راه‌های استان را از وظایف ذاتی اداره کل دانست و تصریح کرد: در کنار اقدامات عمرانی و فنی، آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیکی مهمترین عامل مؤثر در اصلاح رفتارهای ترافیکی کاربران جاده‌ای است.

این مقام مسئول با بیان اینکه فرهنگ‌سازی قطعاً نقش مهمی در کاهش خطرات و تصادفات جاده‌ای دارد، گفت: مردم و همچنین تمام دستگاه‌ها و نهادهای متولی آموزش و فرهنگ و ائمه جمعه و جماعات با تنویر افکار عمومی و آموزش و اطلاع رسانی، سطح فرهنگ رانندگی کاربران جاده‌ای را ارتقا دهند تا شاهد کاهش خطرات جاده‌ای باشیم.

وی همسو و هم جهت شدن را از راهکارهای کاهش حوادث ترافیکی در استان عنوان کرد و یادآور شد: کمیسیون ایمنی و شورای ترافیک استان تشکیل و تاکنون ۸۱ مصوبه اجرایی در این کمیسیون با محوریت این موضوع به تصویب رسیده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402080201616
  • خبرنگار : 50039