صهیونیست آزاد شده از جزئیات محل نگهداری‌ خود در غزه گفت

صهیونیست اسیری که جنبش مقاومت حماس روز دوشنبه او را به دلایل پزشکی آزاد کرد، جزئیاتی را در مورد محل نگهداری خودش در غزه بیان کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، «یوخفد لیوشیتز»، زن صهیونیستی که در جریان عملیات غافلگیرکننده طوفان الاقصی به اسارت نیروهای مقاومت حماس درآمده بود، با اشاره به جزئیات بازداشت خودش گفت: «آنها ما را به مدرسه بردند، با موتورسیکلت ... آنها از حصار مرزی وارد نوار غزه شدند و در ابتدا مرا در شهرک عبسان (جنوب شرقی خان یونس) بازداشت کردند. پس از آن نمی‌دانم به کجا منتقل شدم.»

همسر یوخفد هم جداگانه تحت کنترل نیروهای حماس قرار گرفت و همچنان نزد آنهاست.

به گزارش شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، این صهیونیست آزاد شده همچنین گفت: «عدم آگاهی کافی به ما آسیب زیادی می‌زند، ما برای کابینه اسرائیل مثل گوسفند قربانی هستیم‌. محل نگهداری ما بارها بمباران شد که واقعا وحشتناک بود.»

وی درباره شرایط اسارت خود گفت: «نیروهای گردان‌های القسام به من اطمینان دادند که مسلمان هستند و ما را هرگز اذیت نخواهند کرد.»

یوخفد با بیان اینکه هنگام اسارت مراقبت‌های پزشکی دریافت کرد، افزود: «پس از اسارت به تونل‌هایی شبیه تار عنکبوت داخل غزه منتقل شدیم و اسرا همان غذایی را می‌خوردند که نیروهای القسام می‌خوردند. رفتار آنها با اسرا خوب بود و همه نیازهای آنها را برطرف می‌کردند.»

گردان‌های القسام روز دوشنبه دو زن صهیونیست اسیر به نام‌های «نوریت اسحاق» و «یوخفد لیوشیتز» را به دلایل انسان‌دوستانه و پزشکی و با میانجیگری قاهره و قطر آزاد کرد.

این گردان‌های مقاومت اعلام کردند که کابینه رژیم صهیونیستی از روز جمعه حاضر به تحویل گرفتن این دو اسیر نشده بود و همچنان درباره پرونده اسرا سهل‌انگاری می‌کند. پیش از این هم مقاومت حماس در روز جمعه دو تن از اتباع آمریکایی که در جریان عملیات طوفان الاقصی (۷ اکتبر/۱۵ مهر) دستگیر شده بودند، آزاد کرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402080201140
  • خبرنگار : 71592