صدور ۳۲۱ اخطاریه کتبی رفع آلودگی زیست محیطی در استان مرکزی

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست مرکزی از صدور ۳۲۱ اخطار زیست محیطی به واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی در شش ماهه نخست امسال در استان خبر داد.

کامبیز خلیلی، دوم آبانماه در جمع خبرنگاران گفت: پایش مستمر و گاها سرزده از  واحدهای صنعتی، خدماتی و تولیدی در استان انجام می‌شود و در جریان این پایش ها در شش ماهه نخست امسال، ۱۶۹ اخطار رفع آلودگی در حوزه هوا، ۹۴ مورد در حوزه پساب و ۵۸ مورد رفع آلودگی در حوزه خاک و پسماند، صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه با هرگونه تخلف زیست محیطی، بر اساس قانون و با جدیت برخورد می شود، افزود: واحدهای آلاینده محیط زیست پس از دریافت اخطار، باید در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات زیست محیطی اقدام کنند و در غیر این صورت علاوه بر اینکه در لیست صنایع آلاینده استان قرار می‌گیرند به مراجع قضایی نیز معرفی خواهند شد.

خلیلی در پایان اظهار کرد: سلامت محیط زیست می‌تواند از طریق توسعه برنامه ریزی شده و پایدار تضمین شود، اما به شرط اینکه همه در این امر سهیم باشند، زیرا حفظ محیط زیست یک اصل عمومی و همگانی است و رهاورد آن سلامت انسان‌ها، حفظ منابع طبیعی از جمله آب، خاک، هوا و احقاق حقوق آیندگان و حفظ تنوع زیستی است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402080201050
  • خبرنگار : 50210