تدوین لایحه اطلس سرمایه‌گذاری ابهر

شهردار ابهر گفت: اطلس جامع سرمایه‌گذاری که در واقع نقشه راه شهرداری در باب سرمایه‌گذاری را تعریف می‌کند تقدیم شورا شد.

علیرضا عباس‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ظرفیت‌های بالای ابهر در حوزه سرمایه‌گذاری، عنوان کرد: با توجه به همین موضوعات، فرصت‌ها و استعدادهایی که در شهر وجود دارد اطلس سرمایه‌گذاری ابهر تدوین خواهد شد.

وی با توضیح اینکه پتانسیل‌های شهر، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، جذابیت‌های سرمایه‌گذاری و جزئیات آن در این اطلس جانمایی، تعریف و برای سرمایه‌گذاران معرفی می‌شود، ادامه داد: امیدواریم این اقدام گامی رو به جلو در توسعه، عمران و آبادانی بیش از پیش شهر ابهر باشد.

این مسئول با توضیح اینکه اطلس جامع سرمایه‌گذاری شامل چندین طرح توجیهی است که هر کدام شامل طراحی، برآورد و هزینه کرد، توجیه اقتصادی و مزایای طرح است، اضافه کرد: برای شهری مثل ابهر که به عنوان دومین شهر بزرگ استان و دروازه فرهنگ و تمدن شمال‌غرب کشور، دارای چندین فرصت سیاحتی، گردشگری، تفریحی، اقتصادی و زیرساختی است پیش‌بینی می‌شود دست‌کم حدود ۲۰ طرح سرمایه‌گذاری حداقل برای پنج سال آینده و بیشتر از دل این بسته بیرون خواهد آمد که سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی و علاقمندان به سرمایه‌گذاری در حوزه شهری می‌توانند مشارکت کنند.

شهردار ابهر با توضیح اینکه برابر بند (د) از ماده ۸ شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری بر تهیه اطلس موجود شده که درصدد تهیه آن هستیم، یادآور شد: این اطلس مسیر حرکت شهرداری برای جذب سرمایه‌گذار را فراهم می‌کند.

عباس‌نیا با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاران نباید در کاغذبازی اداری گرفتار شوند، گفت: تکریم فعالان اقتصادی برای ترغیب آنها به سرمایه‌گذاری در شهر مؤثر است که در این زمینه نیز اهتمام جدی در شهرداری وجود خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: لزوم سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های خدماتی فرهنگی، اجتماعی و ... در شهر مستلزم هم‌فکری، همکاری و همراهی مجموعه مدیریت شهری، شهروندان و مدیران شهری است که امید است با این همراهی و همفکری در راستای آبادانی شهر و در مسیر جریان خدمت به شهروندان گام‌های مؤثری برداشته شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402072920396
  • خبرنگار : 50163