به گزارش ایسنا، شرکت تحقیقاتی کانترپوینت اعلام کرد: از این میزان فروش، بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه در دو هفته گذشته به فروش رفته است که فروش آیفون ۱۵ از سوی اپل در سرزمین اصلی چین آغاز شد.
کانترپوینت بدون ارائه آمار دقیق، اعلام کرد که فروش آیفون ۱۵ در ۱۷ روز نخست عرضه به بازار چین، ۴.۵ درصد در مقایسه با آیفون ۱۴ کاهش داشت.
هواوی در اقدامی غافلگیرانه، گوشی رده بالای «میت ۶۰ پرو» را در اواخر اوت روانه بازار کرد.
تحلیلگران می گویند این گوشی از تراشه ساخت چین استفاده کرده و به منزله موفقیت غیرمترقبه هواوی در مواجهه با سال ها تحریم آمریکا علیه این شرکت چینی است.
ایوان لام، تحلیلگر ارشد کانترپوینت گفت: این گوشی پرتقاضا بوده و موجودی آن در بازار به سرعت خریداری شده است.
مجموع فروش جهانی تلفن هوشمند در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، به دلیل تقاضای ضعیف برای برندهای بزرگ، کاهش هشت درصدی داشت. هواوی، برند آنر و گروه ترانسیون (Transsion Group)، تنها برندهایی بودند که در این مدت، رشد سال به سال را تجربه کردند.
بر اساس گزارش رویترز، طبق آمار آکادمی اطلاعات و ارتباطات چین، فروش تلفن هوشمند در چین تقریبا ثابت بود و بر مبنای سال به سال، ۰.۰۳ درصد رشد کرد و به ۱۸.۹۹ میلیون دستگاه رسید.
انتهای پیام