معاون اقتصادی استاندار گیلان تاکید کرد

لزوم تکمیل زیرساخت‌های مرزهای سه گانه آستارا

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان در جریان بازدید از مرزهای زمینی، ریلی و دریایی آستارا بر تکمیل زیرساخت‌های این مرزهای رسمی به منظور توسعه بیش از پیش اقتصادی تاکید کرد.

حسین محمدیان امروز ۲۷ مهر در جریان بازدید از مرزهای سه گانه ریلی، دریایی و زمینی آستارا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه جدید نوبت دهی، رانندگان حمل و نقل جاده ای می توانند از هر نقطه از کشور برای تردد از مرز آستارا نوبت گیری کنند اظهار کرد: تلاش بر آن است با بهبود وضعیت مرزهای آستارا و رفع مشکلات، زمینه توسعه مبادلات و رونق اقتصادی منطقه فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در آستارا علاوه بر مرز جاده ای که خودروهای سنگین از آن تردد می کنند مرز دریایی و ریلی نیز داریم و درصدد رفع مشکلات آنها هستیم افزود: در حوزه جاده ای مشکلاتی وجود دارد که حضور مسئولین کشوری و استانی در راستای رفع موانع پیش رو به منظور صادرات غیرنفتی کشور می باشد.

محمدیان در خصوص نوبت دهی کامیون ها نیز عنوان کرد: با توجه به ساماندهی و ایجاد سامانه الکترونیکی، امکان نوبت دهی به رانندگان تسهیل شده و دیگر شاهد تجمع این خودرو ها در شهرستان آستارا نخواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های تجارت مرزی آستارا ظرفیت ملی و منطقه‌ای دارند و توسعه و تکمیل طرح‌های مرتبط با آنها می‌تواند در رفع مشکلات بیکاری و ایجاد رونق برای فعالیت های تجارت مرزی و بازرگانی موثر باشد.

وی تصریح کرد: مرزهای سه گانه آستارا از مرزهای راهبردی جمهوری اسلامی ایران هستند و مشکلات موجود زیرساختی در این مرزها باید رفع شوند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۷:۴۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402072719649
  • خبرنگار : 50532